یار دوازدهم مجموعه‌های فرهنگی هستم
کد خبر: 4207188
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

یار دوازدهم مجموعه‌های فرهنگی هستم

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه از بدنه آموزش و پرورش و دوستدار تعلیم و تربیت هستم خود را یار دوازدهم مجموعه‌های فرهنگی می‌دانم.

سید محسن موسوی زاده

به گزارش ایکنا از خوزستان، سید محسن موسوی زاده، منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز 7 فروردین‌ماه در سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا خوزستان در تحریریه این خبرگزاری حضور یافت.

موسوی‌زاده در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی گفت: از سال ۹۰ که رئیس آموزش و پرورش بودم تا به اکنون و به خصوص در زمانی که در شورای اسلامی شهر اهواز بودم با بچه‌های قرآنی در ارتباط هستم. عین دو مرکز پرورش قاریان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح است. شب پیش هم در خدمت گروه الانوار بودم و از آقای یوسف عیاشی که اخیرا رتبه‌های برتر کشوری را به دست آورده در حد توان خودم تقدیر کردم. پیگیر هستم با کمک شهرداری مکانی را به عنوان دارالقرآن به این گروه اختصاص دهیم. هر کمکی که بتوانم به این مجموعه‌ها می‌کنم.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ از شهرداری مکرر درخواست ساخت دروازه قرآن در ورودی اهواز از سمت عین دو را داشتم که معرف این منطقه قرآنی‌خیز باشد.

وی ادامه داد: حتماً باید از این استعدادها تقدیر کرد. ما برای پرورش آنها هیچ هزینه‌ای نکردیم و این استعدادها خودجوش پرورش یافته‌اند و باید این فرصت را مغتنم شمرد. استان خوزستان سرشار از استعدادهای هنری، قرآنی و ورزشی است. به عنوان منتخب مردم قول می‌دهم در کنار این‌ استعدادها باشم. من برای خدمت سرم درد می‌کند.

موسوی زاده درباره پروژه ساخت فرهنگسرای عین دو گفت: مجری پروژه این فرهنگسرا مسکن و شهرسازی است. سال ۹۸ که نماینده شورای استان خوزستان در شورای عالی استانها بودم نشستی با دکتر حسینی معاون وزیر وقت ارشاد داشتم و این مسئله را با ایشان مطرح کردم و ایشان قول پیگیری داد و برای بازدید از این پروژه به خوزستان سفر کرد. با حضور آقای کتانباف، شهردار وقت از فرهنگسرا بازدید کردیم. همانجا آقای کتانباف گفت من این پروژه را تکمیل می‌کنم به شرط آنکه اختیار آن به دست من باشد که البته آن را هم به دست جوانان این منطقه می‌دهم. این مسئله پیگیری شد اما متاسفانه به تعویض دولت‌ها برخورد کردیم و قضیه را به اتمام نرساندند. قول می‌دهم برای این مسئله وقت بگذارم چون نسبت به این موضوع مسبوق به سابقه هستم و حتماً این موضوع باید به سرانجام برسد. همچنین اطلاع دارم که مدتی است به مدارس عین دو رسیدگی نشده است.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه از بدنه آموزش و پرورش و دوستدار تعلیم و تربیت هستم خود را یار دوازدهم مجموعه‌های فرهنگی می‌دانم.

وی مشکل اول و اساسی اهواز و استان خوزستان را ناهماهنگی بین مدیران و نبود وحدت بین نمایندگان استان و مرکز دانست و افزود: یکی از شعارهای تبلیغاتی من این است که همه هم و غم خود را بگذارم تا ۱۸ نماینده استان صدای واحد باشند. اگر بنا است کاری را پیگیری کنیم ۱۸ نماینده باید آن را دنبال کنیم تا صدای ما رساتر باشد و بتوانیم نتیجه بگیریم. مسئولین دولتی از وحدت ما قطعاً حساب خواهند برد و اگر تفرقه میان ما باشد آنها سود می‌کنند و ما ضرر می‌کنیم.

موسوی زاده گفت: مشکل اول اهواز فاضلاب است که پول زیادی را مقام معظم رهبری و دولت برای آن گذاشتند. توقع ما این بود که نتیجه فعالیت این دو، سه سال را در بارندگی‌های اخیر ببینیم که البته این نتیجه حاصل نشد. در دو سه روز اخیر مشاهده کردیم که در برخی از مناطق شهر مثل بهارستان آب وارد خانه‌های مردم شد و این اصلاً پذیرفته نیست. به ویژه در حال حاضر که تعطیلات نوروز است و شهر مملو از مسافران و مهمانان نوروزی است اصلاً پیام خوبی را به کشور نمی‌رساند. این موضوع ایجاب می‌کند که در فعالیتی که دارد صورت می‌گیرد تجدید نظر کنیم. آیا کاری که انجام می‌شود کارشناسی شده و نظارت بر آن درست است؟ اگر نظارت درست بود حاصل آن این نمی‌شد. بنا بود در این بازسازی ۱۰۰۰ کیلومتر از خطوط فرسوده تحت الارضی اهواز بازسازی شود. گزارش دادند که در ۲۰۰ جبهه به صورت همزمان حفاری صورت می‌گیرد که ما باید نتیجه این کار را در این بارندگی می‌دیدیم. در بارندگی‌های اخیر مردم، مهمانان نوروزی و کارگران شهرداری و آبفا به زحمت افتادند.

وی ادامه داد: در دیدار با آقای نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ایشان گفتم که اعتبار برای بازسازی فاضلاب اهواز گذاشته شده اما نظارت درستی بر آن صورت نگرفته است. ایشان این موضوع را پذیرفتند. مدیریت بحران نه تنها در زمان بارندگی و بحران بلکه در طول مدت کار باید بر عملیات آن نظارت داشته باشد. گفته می‌شود که عملیات بازسازی فاضلاب اهواز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ما باید نتیجه آن را در بارندگی‌های اخیر می دیدیم که ندیدیم.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهواز مقام دوم کشور در موضوع حاشیه نشینی را دارد، افزود: یک‌سوم جمعیت اهواز حدود ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه و کم برخوردار زندگی می‌کنند و معضل اساسی آنها نداشتن اسناد رسمی منازل است. اگر این‌ها سند رسمی داشتند برای پرداخت عوارض مراجعه می‌کردند و این عوارض تجمیع می‌شد و برای عمران و آبادانی همان مناطق هزینه می‌شد. از بعد از جنگ تاکنون هم زیرساخت‌ها در آن مناطق اصلاح نشده است.

وی تاکید کرد: با استاندار و منتخبین مردم در این دوره مجلس صحبت کردم ما باید از دولت بخواهیم که برای حل مناطق حاشیه‌ای اهواز اعتبار ملی دیده شود. اگر توقع ما این است که با درآمد شهرداری این مناطق ساماندهی شوند ۲۰ سال دیگر این موضوع محقق نخواهد شد. همانگونه که نعمت و امکانات خوزستان را ملی می‌بینید اعتبارات خوزستان را هم ملی ببینید. عقب ماندگی‌های خوزستان که از بعد از دفاع مقدس بر این استان تحمیل شد باید با اعتبارات ملی جبران شود. تصور اشتباهی هست که با اعتبارات استانی و درآمد شهرداری بشود شهرهای استان خوزستان را آباد کرد.

وی در پایان درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: حدود ده ماه بین مردم بودم و ناامیدی و ناراحتی و قهر آنها با صندوق‌های رأی را می‌دیدم که البته 80 درصد آن مربوط به عملکرد دوستان است. اما مقام معظم رهبری ابتکار به خرج دادند و چند سخنرانی داشتند. بعد از اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن را دیدم گفتم که مشارکت مردم در انتخابات خوب خواهد بود. اگر بخواهیم رویه قبل از خودمان را ادامه دهیم دوره بعد نباید توقع داشته باشیم مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، مگر آدم‌های سوء استفاده‌گر که با پول آدم‌ها را پای صندوق‌های رای می‌آورند.

انتهای پیام
captcha