برگزاری کارگاه خوشنویسی در بخش دانشگاهیان نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4207127
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
به همت جهاددانشگاهی

برگزاری کارگاه خوشنویسی در بخش دانشگاهیان نمایشگاه قرآن

عضو مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از برگزاری کارگاه دو روزه خوشنویسی در بخش دانشگاهیان سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

نمایشگاه قرآن

محمد بخشی‌زاده، عضو مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان در بخش دانشگاهیان نمایشگاه قرآن یک کارگاه دو روزه را از ششم فروردین برگزار کردیم و هشتم فروردین آخرین روز برگزاری این کارگاه خواهد بود.

وی افزود: در روز نخست این کارگاه در خدمت 10 نفر از هنرمندان خوشنویس بودیم و خط کوفی بنایی توسط این هنرمندان آموزش داده شد که جزء خطوط ایرانی محسوب می‌‌شود و قدمت آن به پیش از اسلام بازمی‌گردد و در زمان سلجوقیان و تیموریان هم‌زمان با رونق بناهای آجری ترویج یافت.

بخشی‌زاده گفت: همچنین علاقه‌مندان و هنرآموزان در این کارگاه با تاریخچه خط کوفی بنایی آشنا و سپس بر روی عنوان این خط کار شد و آنها با مفردات این نوع خط که حروف آن را شامل می‌شود، بیشتر آشنا شدند و همه این موارد را آموزش دادیم تا اینکه به جمله و کلمه رسیدیم.

وی با بیان اینکه در کارگاه دوم هنرآموزان را با کار با ورق طلا و تکنیک‌های آن آشنا خواهیم کرد، اظهار کرد: این کارگاه روز چهارشنبه هشتم فرودین ماه در بخش دانشگاهیان، غرفه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha