3 شرط شناخت قرآن
کد خبر: 4206873
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۹
در نمایشگاه قرآن بررسی شد

3 شرط شناخت قرآن

مدیر تبلیغ در فضای سایبر تشکل بین‌المللی بصائر القرآن در نشستی با موضوع «ضرورت شناخت قرآن و رسانه» گفت: شناخت قرآن سه شرط دارد، اول هم‌زبان بودن با مطالب قرآن دوم آشنایی با تاریخ آن و سوم آشنایی با سخنان پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش ایکنا، نشست قرآنی با موضوع «ضرورت شناخت قرآن و رسانه» در مجتمع بین‌الملل حوزه علمیه با حضور علی خانی، مدیر تبلیغ در فضای سایبر تشکل بین‌المللی بصائر القرآن و مدیر گروه بخش ترجمه این تشکل برگزار شد.

خانی ابتدا ضرورت شناخت قرآن را برای داشتن سبک زندگی قرآنی توضیح داد و به سه مرتبه شناخت سندی، تحلیلی و ریشه قرآنی اشاره‌ کرد و گفت: در شناخت سندی بیشتر به این امر می‌پردازیم که انتساب کتاب به نویسنده تا چه اندازه قطعی است و چه مقدار اعتبار دارد.

وی در ادامه در تعریف شناخت تحلیلی گفت: در این بخش به این مطلب می‌پردازیم که این کتاب مشتمل بر چه مطلبی است و چه هدفی را تعقیب می‌کند و راجع به جهان چه نظری  دارد، نظرش درباره انسان چیست؟ به هر حال این نوع شناخت مربوط به محتوا است و در مورد کتب دیگر هم می‌توان از این بحث‌ها داشت.

وی در تعریف شناخت ریشه‌ای اظهار کرد: بعد از دو مرحله قبلی باید به بررسی این بپردازیم که آیا مطالب و محتویات کتاب فکر بدیع نویسنده آن است یا از اندیشه دیگران وام گرفته است به عبارتی اصالت فکری در قرآن محرز شود.

خانی به مباحث شرایط شناخت قرآن اشاره کرد و گفت: سه شرط برای شناخت قرآن وجود دارد، اول هم‌زبان بودن با مطالب قرآن دوم آشنایی با تاریخ قرآن سوم آشنایی با سخنان قرآن و پیامبر(ص) است.

انتهای پیام
captcha