جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد + عکس
کد خبر: 4206305
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم رضوی؛

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد + عکس

به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شیراز در رواق ملل حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حرم مطهر رضوی عصر امروز دوشنبه ۲۸ در جمع فارغ‌التحصیلانی از کشور‌های لبنان، سوریه، پاکستان، عراق، هندوستان، کشمیر و نیجریه طی سخنانی اظهار کرد: اندیشیدن و تفکر یکی از ویژگی‌های ممتاز انسان است و دانش و اندیشه دو بال ضروری پرواز به سوی قله‌های رفیع سعادت و کمال است می‌باشد، لذا اندیشه و ژرف‌نگری در راه کشف لایه‌های علوم و فنون به ابتکار، خلاقیت و تولید علم می‌انجامد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هر علمی اعم از پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... که به نحوی در منفعت فرد یا جامعه اسلامی و بشری دخیل بوده باشد و جامعه را از وابستگی سیاسی، اقتصادی و ... به دشمنان رهایی بخشد، علم نافع است و در کنار علم توحید، فقه و اخلاق قرار می‌گیرد.

این مبلغ عرصه بین‌الملل افزود: در نگاه اسلامی، علمی که نفع ندارد، مطلوب نیست، حتی بزرگان معصوم(ع) از این علم به خدای سبحان پناه برده‌اند. از رسول خدا(ص) روایت است که فرمودند:«اللهم اعوذبک من علم لاینفع»، و از حضرت علی(ع) روایت است که فرمودند: «خیری نیست در دانشی که سود ندارد».

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی مرحله‌ای از زندگی می‌باشد و مقدمه‌ای برای آغاز راهی جدید است، بیان کرد: مراسم فارغ التحصیلی نقطه عطفی در زندگی است و برای گذر از این مرحله تلاش‌های بسیاری شده و انسان یک قدم به اهداف نزدیک‌تر می‌شود. وقتی این اتفاق هیجان انگیز در حرم علی بن موسی الرضا(ع) جشن گرفته شود، جلوه و معنویت مضاعفی به این مراسم می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقاری گفت: وقتی یک دانشجو در حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب جشن فارغ التحصیلی، قسم و سوگند یاد می‌کند که در مسیر خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکند و خالصانه و صادقانه به تعهداتش عمل کند، در واقع یک اتفاق بزرگ و نقطه عطفی در زندگی آن شخص به‌شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: اینکه یک دانشجوی غیرایرانی در یک مکان مقدس به قرآن و اهل‌بیت(ع) تمسک می‌جوید و قسم می‌خورد که در مسیر خدمت رسانی، نهایت تلاش خود را انجام دهد، این اتفاق، رخداد کوچکی نیست.

یادآور می‌شود، مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی عصر امروز مراسم فارغ‌التحصیلی ۵۰ دانش‌آموخته غیرایرانی از ملیت‌های مختلف از دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در آخرین روز در سال ۱۴۰۲ در ایام پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان در رواق ملل حرم مطهر رضوی برگزار کرد.

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شدجشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شدجشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شدجشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شدجشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شدجشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد

انتهای پیام
captcha