اتمام مرحله استانی جشنواره «حیات» همزمان با پایان ماه رمضان
کد خبر: 4203622
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
بابایی خبر داد:

اتمام مرحله استانی جشنواره «حیات» همزمان با پایان ماه رمضان

تاکنون در شش استان مرحله استانی جشنواره قرآنی «حیات» برگزار شده و در باقی استان‌ها اجرای آن در حال پیگیری است.

اتمام مرحله استانی جشنواره قرآنی «حیات» همزمان با پایان ماه رمضانمحمد بابایی، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: تاکنون در استان‌های خوزستان، تهران، البرز، آذربایجان غربی، ایلام و فارس، شاهد برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی «حیات» بوده‌ایم و در باقی استان‌ها هم این مرحله تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی منبع و مأخذ برگزاری مرحله استانی این جشنواره را کتاب جشنواره با نام «حیات» ذکر کرد و گفت: علاوه بر برگزاری مرحله استانی این جشنواره، یک رشته نیز به شکل سراسری برگزار می‌شود و اختصاص به حفظ موضوعی قرآن دارد که لینک سؤالات این رشته از جشنواره، از اواخر امشب در کانال جشنواره بارگذاری شده و این آزمون به شکل همزمان، پنجشنبه این هفته 17 اسفند از ساعت 20 به شکل برخط برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: یکی از رشته‌های برگزار شده در جشنواره استانی که همچنان از سوی واحدهای استانی این مرکز در حال پیگیری است، حفظ سوره‌های منتخب قرآن شامل سوره‌های مبارکه «یاسین»، «الرحمن»، «صف»، «حجرات»، «مجادله» و «حشر» است که به شکل شفاهی و با حضور داوران از شرکت‌کنندگان در این رشته، آزمون آن در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: از جمله دیگر رشته‌های مرحله استانی این جشنواره تلاوت تقلیدی قرآن، اذان‌گویی تقلیدی، دعاخوانی و مداحی است که همراه با سایر رشته‌های هنری از سوی واحدهای استانی مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی در حال برگزاری است.

بابایی در پایان گفت: پس از پایان برگزاری مرحله استانی این جشنواره، شاهد برگزاری مرحله کشوری آن با شرکت منتخبان هر یک از استان‌ها هستیم که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha