تور گردشگری «ماده‌تاریخ در سنگ مزارات تخت فولاد» برگزار می‌شود
کد خبر: 4202465
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

تور گردشگری «ماده‌تاریخ در سنگ مزارات تخت فولاد» برگزار می‌شود

مسئول فرهنگی و گردشگری تخت فولاد از برگزاری گنجواره دوازدهم با موضوع «ماده‌تاریخ در سنگ مزارات تخت فولاد» خبر داد.

تور «گردشگری ماده‌تاریخ در سنگ مزارات تخت فولاد»هادی نظری، مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص برگزاری گنجواره دوازدهم از مجموعه تور‌های گردشگری «دیدنی‌ها و شنیدنی‌های تخت فولاد» اظهار کرد: هر سری از تورهای تخصصی تخت فولاد با موضوعی متفاوت برگزار می‌شود و موضوع تور دوازدهم نیز «گردشگری ماده‌تاریخ در سنگ مزارات تخت فولاد» است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت ماده‌تاریخ برگرفته از اشعار و کلماتی است که اگر عدد ابجدشان را محاسبه کنیم، تاریخ رخداد مورد نظر مشخص می‌شود. ماده‌تاریخ‌هایی که در مزارات تخت فولاد وجود دارد، شامل اشعاری است که شاعران درباره مرحوم یا شخصیتی مدفون سروده‌اند. وقتی عدد ابجد این اشعار را محاسبه کنیم، تاریخ وفات شخص مورد نظر مشخص می‌شود.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد تصریح کرد: گنجواره دوازدهم در روز یکشنبه، ۱۶ اسفندماه جاری، ساعت ۱۵ برگزار می‌شود و شروع حرکت از باغ طوبی خواهد بود. در ابتدا کارگاه آموزشی کوتاهی درباره ماده‌تاریخ برگزار می‌شود و سپس به طرف مزارهایی حرکت می‌کنیم که ماده‌تاریخ روی سنگ آنها حک شده است.

وی تأکید کرد: یکی از کارشناسان مجموعه تخت فولاد در این تور حضور دارد تا مطالب را برای مخاطبان توضیح دهد؛ همچنین چند تن از شاعران مجرب اصفهان نیز در این تور حضور خواهند داشت.

نظری در خصوص نحوه شرکت در گنجواره دوازدهم تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ برای شرکت در این تور ثبت‌نام کنند. هزینه بسیار کمی در حد 20 هزار تومان دریافت می‌شود تا مطمئن شویم که ثبت‌نام‌کنندگان در تور شرکت می‌کنند. طول مدت این گنجواره حدود سه ساعت، از ساعت ۱۵ تا ۱۸ است.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha