طلاب برای تبیین مسائل انتخاباتی در جامعه حضور داشته باشند
کد خبر: 4202232
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
مدیرکل سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان:

طلاب برای تبیین مسائل انتخاباتی در جامعه حضور داشته باشند

حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی با بیان اینکه برای حوزویان در راستای تشویق دیگران به مشارکت در انتخابات، جلسات مختلفی در قالب‌های متعدد برگزار شد، گفت: 200 استاد حوزه علمیه به مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها جهت تبیین مسائل انتخاباتی اعزام شدند.

حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی، مدیرکل سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی، مدیرکل سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، امروز، 8 اسفندماه با حضور در استودیو انتخابات در محل استانداری خراسان رضوی، در خصوص اقدامات این مرکز پیرامون انتخابات، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان مانند همه نهادها در بحث انتخابات حضور فعال و پر رنگی دارد و برون‌داد آن در فضای جامعه دیده می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خراسان در راستای بحث انتخابات در دو بخش فعالیت دارد که شامل تقویت درون و بازخورد بیرونی است. در این راستا برای حوزویان در راستای تشویق دیگران به مشارکت در انتخابات، جلسات مختلفی در قالب‌های متعدد برگزار شد که این نشست‌ها در دو محور عمومی و تخصصی در قالب طرح بصائر صورت گرفت که جلسات بخش عمومی برای طلاب سطح یک و جلسات تخصصی برای طلاب در سطوح تخصصی برگزار شد.

ابراهیمی افزود: در این راستا برای توانمندسازی طلاب در بستر جامعه به منظور تبیین دستاورد‌های دولت و پیشرفت‌های نظام نیز اقداماتی صورت گرفته که از آن می‌توان به برگزاری کافه گفت‌وگو، جلسات مردمی و تولید محتوا‌های فضای مجازی در موضوع انتخابات اشاره کرد.

مدیرکل سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: انتخابات امسال با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر و شیطنت‌های دشمن طی این اتفاقات در کشور، انتخاباتی متفاوت است، چرا که دشمن می‌خواهد جمهوریت نظام را خدشه‌دار کند و قدرت چانه‌زنی مسئولان نظام را در مجامع بین‌المللی بگیرد، لذا تلاش دارد درصدی از حضور و مشارکت مردم در انتخابات را کم کند.

وی بیان کرد: در این راستا با حضور 200 استاد حوزه علمیه برای ۳۰۰ فعال فرهنگی در حوزه برنامه‌هایی با محوریت انتخابات برگزار و به مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها جهت تبیین مسائل انتخاباتی اعزام شدند.

مدیرکل سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه منکر ایرادات نیستیم و با اصل شعار انقلاب اسلامی فاصله داریم، اظهار کرد: خوشبختانه رهبری بصیر داریم و مردم روی اصل شعارها در نظام جمهوری اسلامی متفق هستند، البته منکر وجود ایرادات نیستیم چرا که ایرادها وجود دارد و باید برطرف شود اما دشمن می‌خواهد نظام را ناکارآمد نشان دهد، لذا از فضای گسست نسلی می‌خواهد استفاده کند.

وی بیان کرد: شاید خیلی‌ها بگویند کشورهای عربی در رفاه زندگی می‌کنند، اما آن کشورها استقلالی از خود ندارند، ما روی استقلال خود مانده‌ایم و استقلال هزینه‌بر است و ما تلاش کردیم تا بتوانیم طلاب و روحانیون را در برون‌داد حوزه تقویت کنیم. در این خصوص از ظرفیت اطراف مدارس علمیه استفاده کرده‌ایم و نشست‌های متعددی در قالب علمی برگزار کردیم تا دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین کنیم. در این راستا یک اقدام مهمی که صورت گرفت این بود که رویداد هوش مصنوعی و انتخابات را برگزار کردیم.

ابراهیمی گفت: تولید محتوا مرتبط با مقوله انتخابات را در فضای حقیقی و مجازی داشتیم و از ظرفیت مساجد و باشگاه‌های ورزشی و... نیز در راستای برگزاری جلسات تبیینی استفاده کردیم و امیدوار هستیم که انتخاباتی به مراتب قوی‌تر و با مشارکت حداکثری کردم را در سال جاری داشته باشیم.

مدیرکل سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: تعداد 6000 طلبه در سطح یک استان مشغول به تحصیل داریم که به سن رأی‌دادن نرسیده‌اند، اما ۴۰ هزار طلبه واجد شرایط رأی‌دادن در استان داریم که در مجموع با خانواده و فرزندان در انتخابات مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha