ماه رمضان بهترین فرصت برای تشکیل پایگاه‌های قرآنی در روستاهاست
کد خبر: 4202125
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تشکیل پایگاه‌های قرآنی در روستاهاست

حجت‌الاسلام جواد خِلقت ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای رشد و تعالی محافل و جلسات قرآنی در روستاها دانست و خطاب به جامعه قرآنی روستایی گفت: هر یک از شما قادرید با توسعه فعالیت‌های قرآنی در مساجد و منازل پایگاه قرآنی تشکیل دهید.

حجت الاسلام جواد خلقت، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام جواد خِلقت، مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی، عصر دوشنبه، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر بیست‌و‌نهمین دوره مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن روستایی و عشایری، اعتلای فرهنگ قرآن در روستاها و مناطق عشایری را یکی از اصلی‌ترین دلایل برگزاری مسابقات دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب، تمام تلاش‌ها برای رفع محرومیت‌زدایی از منطق کم‌برخوردار به‌کار گرفته شد و در طول این سال‌ها نیز شاهد اقدامات بسیار خوب بوده و هستیم.

وی افزود: پس از انقلاب شاهد تربیت نیروهای قرآنی در رشته‌های مختلف هستیم و شاید بعد از مصر تنها کشوری باشیم که توانسته حافظان و قاریان خوب  توانمند تربیت کند، اما با وجود اقدامات گسترده هنوز هم جای کار وجود دارد و برای اعتلای هرچه بیشتر این مصحف شریف باید برنامه داشت.

خلقت اضافه کرد: با وجود اقدامات خوبی که تاکنون صورت گرفته است، اما هنوز هم شاهدیم افرادی قادر به تلاوت قرآن نیستند. امروز از شما جامعه قرآنی درخواست دارم که مروج فرهنگ قرآن در مناطق خود باشید. هر یک از شما قادرید با توسعه فعالیت‌های قرآنی در مساجد، منازل و حسینیه‌ها پایگاه قرآنی در روستاها تشکیل داده و افراد بسیاری را به سمت کلام وحی هدایت کرده و افراد موفقی را تربیت کنید.

وی اظهر کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رشد و تعالی محافل و جلسات قرآنی در روستاهاست. شما جامعه قرآنی روستایی و عشایری سعی کنید 10 نفر مثل خود تربیت کنید تا به‌زودی شاهد رشد و تعالی فرهنگ قرآن در جامعه باشیم.

اختتامیه مسابقات قرآن؛ آغازی برای پیشرفت

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اختتامیه مسابقات قرآن به منزله آغازی برای پیشرفت در حوزه قرآن است، بیان کرد: امید است برگزاری اختتامیه و تجلیل از منتخبان عزمی جدید برای شروعی قوی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این اینکه تلاوت، تدبر، تأمل، تعمق و تفکر حق قرآن است و باید به بهترین شکل ممکن ادا شود، گفت: مهم‌ترین حق این مصحف شریف برگردن همه ما عمل به آیات الهی است و نباید آن را در امور فردی، خانوادگی و اجتماعی از یاد برد. گاه شاهدیم آیات تلاوت می‌شود، اما عمل نمی‌شود. با استفاده از ابزار و برنامه‌های مختلف باید زمینه عمل به آیات در تمام زمینه‌ها محقق شود.

انتهای پیام
captcha