ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای انتخابات در فضای مجازی
کد خبر: 4202008
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای انتخابات در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان البرز از کاربران و ادمین‌ها خواست در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اخلاق حرفه‌ای را در فضای مجازی رعایت کنند.

انتخابات

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت‌های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت‌ها نیز وارد مرحله جدیدی شده که مدیریت این فضا ضروری است.

وی افزود: با توجه به در پیش‌ بودن انتخابات، کانال‌های مجازی مسئولیت سنگینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی و رعایت اصول حرفه‌ای در انتشار مطالب دارند که باید رعایت کنند.

جلیلیان افزود: ادمین‌ها و کاربران فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: هر مقطع زمانی و شرایط مناسبتی مطالبات خود را داشته که مدیریت این مباحث اهمیت زیادی دارد؛ نامزدهای انتخاباتی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه‌ای در این عرصه حاضر شوند و از هرگونه یکدیگر پرهیز و فقط برنامه های خود را ارائه دهند.

وی یادآور شد: با نظارت و کنترل بر شبکه‌های اجتماعی توسط ادمین‌ها در فضاهای مجازی می‌توان از بسیاری تخلفات جلوگیری کرد؛ کاربران باید در تولید محتوی دقت لازم داشته باشند، پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی‌اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد به شدت برخورد می‌کند.

جلیلیان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروزه به ویژه در البرز فضای مجازی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد فضای سیاسی است و به‌طور معمول در انتخابات و مناسبت‌های سیاسی اتفاقاتی رقم می‌خورد که برخی افراد اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

وی همچنین از ادمین‌های فضای مجازی خواست با توجه به مسئولیت نظارتی آنها در این فضا از قراردادن هرگونه لینک و نشانی ناشناس خودداری کنند. همچنین ادمین‌ها قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه، ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha