آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع در البرز
کد خبر: 4201949
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع در البرز

مدیر حج و زیارت البرز گفت: ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ساعت ۱۰ صبح ششم اسفندماه همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در البرز آغاز شد.

حج تمتع

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ششم اسفندماه همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در البرز آغاز شد.

وی افزود: اولویت ثبت‌نام با افرادی است که پیش از این در سامانه reserve.haj.ir پیش‌ثبت‌نام کرده و وجه علی‌الحساب به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را پرداخت کرده باشند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان حج و زیارت پیش از این دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه ۱۳۸۶ را برای پیش‌ثبت‌نام فراخوانده بود، اظهار کرد: همچنین، افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بوده و انصراف نداده‌اند، نیز می‌توانند با طی فرآیند ثبت‌نام از ششم اسفندماه، کاروان خود را انتخاب کنند.

مدیر حج و زیارت البرز با تأکید بر اینکه انتخاب کاروان و ثبت‌نام قطعی حج ۱۴۰۳ از طریق سامانه my.haj.ir  انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام غیرحضوری است و متقاضیان پس از انتخاب کاروان از آن سامانه، ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفتر مدیر کاروان انتخابی خود مراجعه کنند و سایر مراحل ثبت‌نام از جمله تحویل مدارک، انجام معاینه و دریافت تأییدیه پزشکی را پیگیری کنند.

سامعی افزود: برای تکمیل ثبت‌نام لازم است اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه (به جز ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹) و کارت ملی ارائه شود.

وی یادآور شد: هزینه کامل سفر حج ۱۴۰۳ از سوی سازمان حج و زیارت از یک میلیارد و ۶۲۰ تا یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعلام شده است.

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: زائرانی که مراحل انتخاب کاروان را تکمیل کرده‌اند، ظرف یک هفته مهلت دارند تا از طریق سامانه‌ حج و زیارت به نشانی my.haj.ir هزینه این سفر را کامل پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: تمام متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه سهمیه حج ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر و سهمیه استان البرز تاکنون ۱۶۰۰ نفر در قالب ۱۲ کاروان اعلام شده است، گفت: اعزام زائران ایرانی به حج نیز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha