جایگاه بنیانی اعتقاد به ولایت در حکمرانی مهدوی
کد خبر: 4201616
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
حجت‌الاسلام شهریاری بیان کرد:

جایگاه بنیانی اعتقاد به ولایت در حکمرانی مهدوی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر نقش التزام به ولایت در عبور از پیچ‌های تاریخی گفت: در حکومت مهدوی «ولایت» از جایگاه مهمی برخوردار است و امروز انقلاب اسلامی توانسته مفهوم ولایت را به منزله یکی از اصول اساسی حکمرانی مهدوی در سراسر جهان تثبیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ویژگی‌های حکمرانی مهدوی اظهار کرد: در حکومت مهدوی «ولایت» از جایگاه مهمی برخوردار است به گونه‌ای که التزام به ولایت و توجه به آن برای عبور از پیچ‌های تاریخی امری لازم و ضروری است و لذا جامعه‌ای را باید مهدوی دانست که به ولایت اعتقاد قلبی و عملی دارد.

وی افزود: بدون اعتقاد به ولایت حتی نماز و روزه انسان هم مقبول واقع نمی‌شود و این ولایت و امامت از انبیاء بزرگی چون حضرت ابراهیم(ع) شروع شده و امروز نمونه اعلاء آن در جمهوری اسلامی ایران در قالب ولایت فقیه متبلور شده که حضرت امام خمینی(ره) آن را بنیانگذاری کرده‌اند و پس از ایشان توسط مقام معظم رهبری این راه ادامه یافته است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار جامعه مهدوی است، اظهار کرد: شاکله نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ولایت و تفکرات مهدوی است و این نظام به الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است. امروز توانسته‌ایم مفهوم ولایت را به عنوان یکی از اصول اساسی حکمرانی مهدوی در سراسر جهان تثبیت کنیم و این دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

شهریاری گفت: از سوی دیگر اینکه ما توانسته‌ایم مهدویت را به عنوان یک آرمان در تفکر شیعی، اسلامی و حتی جهانی نهادینه کنیم که این خود انقلاب بزرگی به شمار می‌رود.

وی در پایان اظهار کرد: امروز آشنا ساختن افکار عمومی با مفهوم انتظار اقدام بسیار مهمی تلقی می‌شود و امیدواریم در راستای تحقق کامل حکمرانی مهدوی بیش از پیش برروی این مقوله توجه شود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha