تربیت مهدوی از دوران کودکی آغاز شود
کد خبر: 4201540
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

تربیت مهدوی از دوران کودکی آغاز شود

رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت با تأکید بر کسب مهارت زندگی اسلامی گفت: باید با بیان کودکانه در مسیر تربیت مهدوی فرزندانمان از همان دوران کودکی اقدام و آموزه‌های مهدوی را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهرانبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز، چهارم اسفندماه در اجتماع بزرگ سربازان کوچک امام زمان(عج) و مادران تمدن‌ساز در حسینیه صاحب‌الزمان محمودآباد یزد، با اشاره به حضور پرشور مادران به همراه کودکانشان گفت:  این حضور پرشور محبت، عشق، انگیزه و همت مردمان این دیار را نشان می‌دهد که هر روز جبهه جدیدی بر عالم از ناحیه شما دلدادگان ایرانی پررنگ می‌شود و جهانیان را خیره می‌کند.

وی ادامه داد: این شور و شعور و عشق و دلدادگی را خود کسب نکرده‌اید و منتی است که بر ما گذاشته شده است و با حضور در این مسیر فرزندانمان بیمه می‌شوند و در آینده پرچمدار پاکی‌ها، صداقت، ایثار، عزت، اقتدار و ولایتمداری خواهند شد.

آیت‌الله صدیقی با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: شهدا هرکدام تک ستاره آسمان عزت بودند و دیدیم با چه عشقی به دنبال شهادت می‌روند و لذا با گام نهادن در راه مهدویت و تربیت مهدوی، در اطاعت امام زمان جهادگر باشیم و از خون شهدا حفاظت کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سه خصلتی که جنبه بین‌المللی دارد و در همه بشر وجود دارد و در همه جای جهان می‌توان آن را به عنوان فضایل و خصایص انسانی به‌شمار آورد گفت: احسان و نیکی به والدین، امانتداری و تعهد از آن جمله است که همه مردم به طور فطری به این امور گرایش دارند.

وی بر تربیت در مسیر امام زمان(عج) تأکید کرد که فرزندانمان علمدار پرستش و عشق به امام زمان (عج)باشند و اظهار کرد: وقتی با امام زمان(عج) عهد می‌بندیم باید نسبت به تعهدی که بستیم، امانتدار باشیم و آن را حفظ کنیم. البته در این مسیر باید نکاتی را رعایت کنیم از جمله اینکه خود در عمل نشان دهیم، کاری که امام زمان نمی‌پسندد، انجام نمی‌دهیم و در این زمینه الگویی برای فرزندانمان باشیم.

آیت‌الله صدیقی شهدا را تربیت‌یافته مکتب عشق به امام زمان(عج) عنوان کرد و افزود: از شهدای محراب گرفته تا دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم، عهدی با خدا داشتند که برای خدا هستند و در راه خدا جان خود را فدا کردند. صداقت، امانت و تعهد از خصوصیات بارز آنان بود که این صفات از مواردی است که هر کسی رعایت کند لایق خدمتگذاری به امام عصر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با اهتزاز پرچم امام زمان(عج) همراه بود گفت: ملت ایران در این چهل و پنج سال نشان دادند نائب امام زمان را تنها نمی‌گذارند و در سختی‌ها و مشکلات یار و یاور امام زمان و نائب ایشان هستند.

وی ادامه داد: ظهور امام زمان آمادگی مردم را می‌خواهد و هر کسی باید در کاری مهارت پیدا کند که مهارت زندگی اسلامی از اصول اساسی است چرا که زندگی که در آن ناسازگاری باشد، منتظر واقعی معنا ندارد. 

آیت‌الله صدیقی با اشاره به آموزش آموزه‌های مهدوی به کودکان بیان کرد: باید آرام آرام و با بیانی کودکانه راه شهدا را به فرزندانمان نشان دهیم  تا از کودکی در این مسیر قرار گیرند و هر چه زودتر شاهد ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: بانوان در این جبهه می‌توانند موثر باشند و انتخابات پرشور را رقم زنند. همچنین در این زمینه باید در انتخاب اصلح دقت لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha