درخواست حاکم شارجه برای تأسیس مدارس قرآنی در آفریقا
کد خبر: 4201412
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

درخواست حاکم شارجه برای تأسیس مدارس قرآنی در آفریقا

حاکم شارجه، از مسئولان دانشگاه القاسمیه خواست در تأسیس مدارس مخصوص حفظ و پرورش اساتید قرآن در قاره آفریقا اقدام کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه، از مسئولان دانشگاه القاسمیه خواست برای اجرای طرح ایجاد مدارس قرآن کریم در قاره آفریقا با موضوع حفظ  و آموزش قرآن کریم اقدام کنند.

هدف از این مدارس، آموزش عمومی قرآن کریم به مردم و پرورش استادان قرآن برای گسترش معارف قرآنی در کشورهای خود اعلام شده است.
حاکم شارجه که در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برنامه ختم قرآن اختصاصی ضبط و تولید شده توسط رادیو قرآن کریم شارجه که توسط نه قاری مشهور جهان انجام شده سخن می‌گفت پیشنهاد تأسیس شبکه تلویزیونی ویژه قرآن کریم در این امارت را مطرح کرد. 

وی گفت: از طریق این شبکه تلویزیونی علوم قرآنی، تفسیر و دیگر معارف اسلامی ارائه خواهد شد و با حضور علما و قاریان برجسته، طرح‌ها و ابتکارات جدیدی در خدمت قرآن کریم و امور اسلامی و فرهنگی اجرا خواهد شد.

وی  با تأکید بر اینکه اهتمام و تکریم قرآن کریم و اهل آن قدردانی از مقام والای کتاب خدا و ارزشی است که حافظان و قاریان قرآن دارند خاطرنشان کرد: توجه به آیات قرآن به قرار دادن آن در کتابخانه‌ها نیست، بلکه به حفظ آن در دل‌ها و عمل به آموزه‌های مدارا و اعتدالی آن است که بر اخلاق نیکو و تعهد به آنچه خداوند متعال می‌فرماید تأکید دارد.

وی به ابتکاراتی که توسط مؤسسات و ارگان‌های قرآنی شارجه انجام شده است اشاره کرد که از نتایج آن می‌توان به افزایش حفظ قرآن، بازسازی مساجد و گسترش علوم و تفاسیر قرآن اشاره کرد.

حاکم شارجه با اهدای لوح تقدیر به قاریان شرکت‌کننده در ختم قرآنی که از قاریان نامدار جهان اسلام به شمار می‌روند از ایشان تشکر و قدردانی کرد. 

ختم ضبط شده قرآن از رادیو قرآن کریم شارجه پخش می‌شود و تکمیل آنها سال‌ها به طول انجامیده است. ضبط  این برنامه پس از آن چندین مرحله بررسی و بازبینی، مراحل فنی، مونتاژ صوتی و تایید شیوخ در ده قرائت، انجام شده است.

انتهای پیام
captcha