دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب + فیلم
کد خبر: 4201319
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب + فیلم

شرکت‌کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب + فیلمبه گزارش ایکنا، شرکت‌کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزی صبح امروز، سوم اسفندماه با آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران طی 26 بهمن‌ماه تا دوم اسفند در تهران برگزار شد. مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌ها عصر روزگذشته با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

مراسم دیدار با رهبر انقلاب، با اجرای سیدوحید مرتضوی، مجری شبکه قرآن و معارف سیما و تلاوت هادی اسفیدانی، نفر اول این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق آغاز شد. این قاری بین‌المللی، آیاتی از سوره مبارکه انسان را تلاوت کرد.

عماد رامی، داور این دوره از مسابقات از کشور سوریه، ابتهالی را اجرا کرد و سپس یکی دیگر از داوران این دوره از مسابقات احمد بن یوسف الازهری، شیخ القرای بنگلادش، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب + فیلم

امیدرضا رحیمی، روشندل و نفر اول رشته حفظ کل قرآن کریم از استان گیلان که موفق به دریافت رتبه اول این مسابقات بین‌المللی شده بود، آیاتی را به شیوه قرائت ترتیل تلاوت کرد. اجرای تلاوت و همخوانی قرآن از سوی چند نفر از نوجوانان نیز در حسینیه امام خمینی(ره) صورت گرفت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

مسعود سیاح‌گرجی، حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی و داور این دوره از مسابقات نیز آیاتی از سوره نحل را تلاوت کرد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی گفت: حدود 110 کشور برای حضور در این رویداد، اقدام به معرفی نماینده داشتند. و در نهایت 44 کشور و در مجموع 96 نفر در ایران حضور یافتند. در بین مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی، به شرکت‌کنندگان آموزش غیر حضوری برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان ارائه شد.

دیدار قرآنیان با رهبر انقلاب

وی افزود: شعار یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت برای چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه، انتخاب شد و مورد استقبال گرفت. همچنین 180 شبکه جهانی همراه این رویداد جهانی بودند و آن را انعکاس دادند.

پایان‌بخش این مراسم بیانات مقام معظم رهبری بود.

تلاوت هادی اسفیدانی

مدح‌خوانی و تواشیح آقای عماد رامی از سوریه

تلاوت امیدرضا رحیمی

تلاوت احمد بن یوسف از بنگلادش

تلاوت مسعود سیاح گرجی

 

این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir پخش شد.

انتهای پیام
captcha