شهید محلاتی با شجاعت و معرفت از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد
کد خبر: 4200916
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع):

شهید محلاتی با شجاعت و معرفت از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد

حجت‌الاسلام اکبری گفت: شهید محلاتی از افرادی بود که با امام خمینی(ره) عهد بست و با شجاعت و معرفت در حمایت از آرمان‌های انقلاب کمترین تردیدی به خود راه نداد و در این راه به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام اکبری، نماینده، ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالببه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدحسن اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله فضل‌الله محلاتی از شهدای شاخص مدفون در حرم مطهر بانوی کرامت که به همت دانشگاه علوم اسلامی شهید محلاتی، امروز یکم اسفندماه در رواق شهید مطهری حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: علم و دانش بدون معرفت خدا سبب گمراهی و انحراف می‌شود و اینکه بسیاری از دانشمندان در طول تاریخ مانع راه خدا شدند به خاطر این است که دانایی بدون معرفت داشتند و به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) دانایی‌شان آن‌ها را در مسیر گمراهی قرار داد و آن‌ها را هلاک کرد.

وی با بیان اینکه کمال نهایی انسان و جامعه انسانی رسیدن به خدا و معرفت خداست، گفت: عبودیت و بندگی انسان هیچ نفعی برای خدا و دین خدا ندارد؛ لذا امام خمینی(ره) برای این انقلاب و نظام اسلامی هیچ نگرانی و تردیدی نداشتند و تنها نگرانی امام(ره) این بود که در پیشگاه خداوند متعال عذر و تقصیری نداشته باشند، زیرا باور داشتند که خداوند نیازی به این نظام و انقلاب ندارد بلکه این ما هستیم که محتاج معرفت و اطاعت از پروردگار هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه رسیدن به خدا و معرفت خداوند رنج دارد و در این راه باید تلاش مضاعف و مراقبت ویژه داشته باشیم، افزود: باید به این باور برسیم که در محضر خداوند هستیم و باید در برابر خداوند و نمایندگان خدا بر روی زمین پاسخگو باشیم و خدای نکرده مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد ما را در راه رسیدن به خدا سست نکند.

وی راه رسیدن به خدا را تبعیت کردن از اولیای خدا دانست و گفت: برای رسیدن به خدا اول باید واسطه‌های فیض را بشناسیم و سعی کنیم منویات و خواسته‌های کسی که اطاعت او از جانب خداوند بر ما واجب شده را خوب گوش دهیم، خوب درک کنیم، خوب باور کنیم و خوب به کار ببندیم.

اکبری با بیان اینکه برخی از افراد به خاطر غفلت و عدم معرفت از خط انقلاب خارج شدند، اظهار کرد: شهید محلاتی از افرادی بود که با امام خمینی(ره) عهد بست و با شجاعت و معرفت در حمایت از آرمان‌های انقلاب کمترین تردیدی به خود راه نداد و در این راه به شهادت رسید.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم حضور در پای صندوق‌های رأی گفت: کسی که ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رأی نیاید دشمن را شاد کرده و رأی به استکبار داده است؛ خداوند برای حفظ دین و این انقلاب نیازی به ما ندارد؛ بلکه این انقلاب امانتی است که به ما سپرده شده تا آن را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم، از این‌رو حفظ این انقلاب به هر نحوی که باشد عبادت است و باید برای رأی دادن قصد قربت کنیم.

یادآور می‌شود، در جریان این مراسم مزار شهید محلاتی واقع در ورودی مسجد بالاسر حرم مطهر بانوی کرامت غبار‌روبی و گل‌آرایی شد.

خبرنگار: علی حسینی

انتهای پیام
captcha