امروز کتابخانه یک دغدغه ملی است
کد خبر: 4200901
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

امروز کتابخانه یک دغدغه ملی است

سرپرست اداره‌کل امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امروز کتابخانه یک دغدغه ملی شده است و ما نیز به‌عنوان یک سرباز به‌دنبال رفع مسائل معیشتی و جایگاه اجتماعی کتابخانه‌ها و کتابداران هستیم.

کتابخانهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدهادی ناصری طاهری، سرپرست اداره‌کل امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امروز اول اسفندماه، در آیین معارفه حسین نوربخش، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی که در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی به‌عنوان یکی از استان‌های ویژه در کشور مطرح و از ویژگی‌های شاخصی همچون ویژگی‌های فرهنگی و فرهیخته برخوردار است. در خراسان رضوی بزرگانی هستند که در تاریخ کشور شناخته شده‌اند و خدمات بسیاری در حوزه‌های علمی، ادبی، فرهنگی و تمدن اسلامی ارائه کرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با معرفی کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن ادامه داد: یکی از پایه‌های زمینه‌ساز فرهنگ، کتابخانه‌های عمومی استان‌ها هستند که در این حوزه شهر مشهد از مسئولان و کتابدارانی که شاید به این فراوانی از لحاظ تحصیل، تطابق تحصیل و شغل در استان‌های دیگر وجود نداشته باشد برخوردار است.

ناصری طاهری افزود: در دوره‌های گذشته بزرگانی حضور داشتند که در حال حاضر شاهد زحمات آن‌ها در این حوزه هستیم و علی اکبر سبزیان در دوره گذشته در این حوزه قبول زحمت کرد و در طول دوران مدیریت ایشان اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت که امروزه به صلاح‌دید خود مرکز دیگری را به‌عنوان ادامه فعالیت انتخاب کردند و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

وی بیان کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که تغییرات دائماً در حال انجام است و باید برای آن‌ها آمادگی وجود داشته باشد تا بتوان تجربه کسب کرد و نقاط قوت و ضعف شناخته شود و این تغییرات نیز اتفاقات خوبی را برای کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی رقم خواهد زد.

سرپرست اداره‌کل امور استان‌ها، مشارکت‌ها و انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امروز علاوه بر معارفه حسین نوربخش به‌عنوان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی قرار است نکات و مسائل بیشتری را مورد توجه قرار دهیم و جلساتی با رؤسای شهرستان‌ها داشته باشیم تا به مسائل آنها نیز رسیدگی شود.

ناصری طاهری با اشاره به حک نام سرباز بر روی سنگ‌مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: فردی که بالاترین درجه نظامی را داشته عنوان سرباز را بر می‌گزیند و اگر این مهم سرلوحه کار ما قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و سختی‌های در راه خدمت رفع می‌شود. سرباز وظیفه خودش می‌داند که در سنگر خود تا لحظه آخر از آنچه که به او سپرده شده، دفاع کند.

وی با بیان اینکه امروز کتابخانه یک دغدغه ملی شده است، بیان کرد: ما نیز به‌عنوان یک سرباز به‌دنبال رفع مسائل معیشتی و جایگاه اجتماعی کتابخانه‌ها و کتابداران هستیم و تأکید می‌کنم این جز با انسجام و صمیمیت همکاران تمامی مجموعه کتابخانه‌های عمومی کشور امکانپذیر نیست.

ناصری طاهری افزود: انتخاب سرپرست اداره‌کل از بدنه این مجموعه یک عامل حرکت مؤثر برای حرکت در مسیر کتابخانه‌ها است و امیدوارم این مهم یک نمونه موفق برای گام نهادن در این مسیر شود.

در ادامه مراسم نیز حسین نوربخش، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدوارم با همراهی تمامی کارکنان و کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مسیر افزایش و ارتقای نظم اداری و کرامت انسانی کارکنان و کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شود.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت خیران استان در حوزه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و افزود: امیدواریم  بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی آنچه را که شایسته و بایسته این‌مرز و بوم است، انجام دهیم.

نوربخش با اشاره به رویکردهای جدید نهاد در حوزه‌های مختلف گفت: کتابخانه‌های عمومی، امروز جزء شبکه‌های تأثیرگذار حوزه فرهنگی کشور هستند و بدون شک توجه به کتابخانه‌های عمومی اعتلا و پیشرفت کشور را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha