روز جوان فرصتی برای اهدای خون
کد خبر: 4200884
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

روز جوان فرصتی برای اهدای خون

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون با اشاره به سالمندی جمعیت، از جوانان دعوت کرد تا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

روز جوان فرصتی برای اهدای خونبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، شهرام میرزایی، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: همزمان با سالمندی جمعیت، رفته رفته آمار اهدای خون جوانان کاهش می‌یابد.

وی افزود: این در حالی است که از یک سو به خاطر پیشرفت علم پزشکی نیاز به خون و فراورده‌های خونی افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به خاطر کهولت سن و رسیدن به سن بازنشستگی اهدا‌کنندکان، اهدا کنندگان قدیم و اغلب مستمر ما از چرخه اهدای خون خارج می‌شوند. 

میرزایی پیشاپیش میلاد جوان برومند اهل بیت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوانان را به همه جوانان این سرزمین تبریک گفت و افزود: وقت آن است که جوانان حمایت خود را از هموطنان محک بزنند و برای اهدای خون آستین بالا زده پا به عرصه بگذارند، باشد که به مناسبت این روز فرخنده از اهدا کنندگان مستمر و عضوی از خانواده سخاوتمند و شریف اهداکنندگان خون شوند و اهدای خون به یکی از برنامه‌های ثابت و سبک زندگی شان تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به برودت هوا، فصل نزولات جوی، بیماری‌های فصلی و مشغله پایان سال و ترافیک سنگین، گفت: این روزها که با همه این علت‌ها با کاهش ذخایر خون مواجه هستیم خوب است آغازی برای اهدای خون باشد. خصوصا که تعطیلات عید و ماه مبارک رمضان هم در پیش است و ذخایر خون در مخاطره کاهش قرارگرفته است، وظیفه انسانی ایجاب می‌کند که هر ایرانی که در توان دارد حامی سلامت جامعه خود باشد. خصوصا بانوان و جوانان که باید برای گرفتن سهم بیشتری از این کار خدا پسندانه پیشقدم شوند.

انتهای پیام
captcha