زیرساخت‌های گردشگری زمستانی تقویت می‌شود
کد خبر: 4200868
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
عزت‌الله ضرغامی:

زیرساخت‌های گردشگری زمستانی تقویت می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه استان‌های ساحلی و موقعیت‌های گردشگری گرمسیری و زمستانی کشور، فرصت بسیار خوبی برای گردشگری در دوران سرما خواهند بود، گفت: زیرساخت‌های این حوزه تا حد قابل قبولی تقویت خواهد شد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با ایکنا درباره استفاده از ظرفیت‌های زمستانی گردشگری در ایران گفت: از نخستین اقداماتی که در این راستا انجام شده می‌توان به نگارش جدول و تقویم گردشگری کشور اشاره کرد که مقاصد جایگزین مشخص شده است. بی‌توجهی نسبت به استان‌های گرمسیر یکی از ضعف‌هایی بود که در گذشته وجود داشت و امروز کمی بهبود یافته است. امروز مردم در فصل زمستان تمایل دارند به مقاصدی که موقعیت مناسب‌تری برای گردشگری دارد سفر کنند که همین چند روز گذشته و ترافیکی که در استان‌های جنوبی کشور مانند هرمزگان در کنار قشم ایجاد شد، نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: مدیریت این تعداد جمعیت، بسیار دشوار است که خوشبختانه در هرمزگان مدیریت خیلی خوبی در این حوزه صورت می‌گیرد. برنامه‌ریزی‌ها برای گردشگری ساحلی به‌صورت مستقل انجام شده است؛ قوانینی باید در این راستا تصویب می‌شد که دولت تا حد زیادی این قوانین را تصویب کرده است که می‌توان به یارانه‌ای شدن سوخت شناورهای تفریحی و توجه به امکانات گردشگری دریایی اشاره کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: اکنون دولت به موضوع ورود کرده و تکمیل زیرساخت‌ها در حال شکل‌گیری است. استان‌های ساحلی و موقعیت‌های گردشگری گرمسیری و زمستانی کشور در آینده فرصت خیلی خوبی برای دوران سرما خواهند بود که ان‌شاءالله زیرساخت‌های آن تا حد قابل قبولی تقویت خواهد شد.

گردشگری ماجراجویانه؛ نیازمند سرمایه‌گذاری بالا

ضرغامی با اشاره به گردشگری زمستانی در مناطق سردسیر بیان کرد: ظرفیت‌های طبیعی گردشگری ایران بسیار متنوع و ارزشمند است؛ در حوزه گردشگری ماجراجویانه که بخشی از آنها را از نزدیک دیده‌ام، احتیاج به سرمایه‌گذاری‌ زیادی دارد که سعی کردیم با سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این حوزه فعال باشند گفت‌وگو کنیم و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این حوزه تا حدودی مشکلات زیرساختی وجود دارد؛ دسترسی به این محیط‌ها دشوار است و تأسیسات بعضاً گران‌قیمتی در بعضی از این حوزه‌ها لازم است که از مشکلات اصلی است ولی چون حوزه گردشگری زمستانی ارزش بالایی دارد نسبت به آن بی‌توجه نبودیم و جلسات متعددی در این رابطه برگزار کردیم.

ضرغامی در پایان افزود: فعالیت در این حوزه آغاز شده و در نمایشگاه گردشگری نیز به بخش‌هایی از این موضوع پرداخته شده بود. نکته دیگری که در زمینه گردشگری زمستانی در بعضی از نقاط کشور وجود دارد ایتن است که متأسفانه گاهی با بارش اندک برف مواجه می‌شویم که این موضوع موقعیت‌های ورزش‌های زمستانی ما را آسیب‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام
captcha