پاسخ به ابهامات طرح کالابرگ الکترونیک
کد خبر: 4200505
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

پاسخ به ابهامات طرح کالابرگ الکترونیک

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به شایعات و ابهاماتی که در مورد طرح کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است، گفت: تمام افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف دریافت خواهند کرد، کسر شدن این مبلغ از یارانه خانوار در ماه آینده، شایعه بوده و صحت ندارد.

یوسف شعبانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدانیوسف شعبانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در پاسخ به شایعات و ابهاماتی که در مورد طرح کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است، اظهار کرد: تمام افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف دریافت خواهند کرد، کسر شدن این مبلغ از یارانه خانوار در ماه آینده، شایعه بوده و صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد، افزود: طرح کالابرگ الکترونیک طرحی اختیاری است و کسانی‌که به صورت الکترونیک از یارانه خود خرید کنند، ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف دریافت خواهند کرد. شاید تعداد معدودی از شهروندان هنوز یارانه مضاعف را دریافت نکرده باشند که به علت ایراد فنی و تأخیر در واریز یارانه بوده است.

شعبانی گفت: براساس آخرین اطلاعات، جامعه هدف دهک‌های یک تا هفت در استان همدان ۴۷۸ هزار و ۹۳ خانوار است که از این تعداد، ۳۶۰ هزار و ۴۰ خانوار معادل ۷۳.۹۳ درصد از جامعه هدف، از طرح کالابرگ الکترونیک استقبال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درباره چگونگی نحوه اطلاع از تعلق گرفتن یارانه مازاد به خانوار مطرح کرد: سرپرست خانوار با استفاده از اپلیکشن حمایت و کافی نت‌ها می‌توانند از وضعیت یارانه مضاعف خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۵۸ شعبه صنفی و زنجیره‌ای در مناطق شهری دستگاه پُز فعال برای خرید کالابرگ الکترونیک دارند، یادآور شد: دریافت و نگهداری کارت سرپرست خانوار، دریافت هزینه مازاد، اجبار به خرید برند خاص، اجبار به خرید یکجا و ۱۱ قلم کالا ممنوع بوده و مردم می‌توانند واحدهای متخلف را از طریق سامانه ۱۳۵ به تعزیرات گزارش دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه بارگذاری کالاهای خارج از ۱۱ قلم کالا ممنوع است، ادامه داد: همچنین ورود اطلاعات اشتباه سرپرست خانوار، دریافت مالیات و الزام به وجود پول به مبلغ خاص در حساب سرپرست خانوار تخلف است.

وی با بیان اینکه شیر، پنیر، لبنیات، تخم‌مرغ، گوشت سفید و قرمز، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و حبوبات ۱۱ قلم کالای مشخص شده برای طرح کالابرگ الکترونیک است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این طرح گوشت سفید و قرمز درنظر گرفته شده است، با هماهنگی اتحادیه قصابان به صورت ویژه در این صنف ورود کردیم و قصابی‌‎ها نیز باید دستگاه پُز فعال داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha