90 مؤسسه خیریه در کردستان وجود دارد
کد خبر: 4200396
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

90 مؤسسه خیریه در کردستان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: ۹۰ مؤسسه خیریه در استان کردستان وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه درمان و معیشت فعالیت دارند لذا از خیران استان درخواست داریم در حوزه‌های اشتغال و مسکن و جهیزیه بیشتر ورود کنند.

مراسم اهدای جهیزیه به مددجویان بهزیستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان امروز، ۲۸ بهمن در مراسم اهدای جهیزیه به مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کردستان گفت: در سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف بیش از ۵۰ مأموریت شاخص و حدود ۱۲۰ برنامه و طرح وجود دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های خوب دولت، افزایش یارانه‌ها در مراکز روزانه و شبانه‌روزی و مستمری مددجویان به میزان ۴۰ درصد در مقایسه با سال گذشته بود که توانست بخشی از مشکلات جامعه هدف را حل کند و این طرح توانسته است طیف وسیعی از افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: با نگاه ویژه دولت به گروه‌های محروم و نیازمند جامعه و گروه‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی، ما امروز هیچ پشت نوبتی و در صف انتظار دریافت مستمری در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم و خیران استان یکی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان است، گفت: اداره کل بهزیستی نزدیک به ۴۰۰ مرکز، مؤسسه، انجمن و تشکل را به بخش‌های مردمی به‌صورت خیریه‌ای و غیردولتی واگذار کرده است.

رسولی افزود: نزدیک به ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی و واحدهای زیرمجموعه تحت نظارت این سازمان توسط بخش غیردولتی و خیریه‌ای جمع‌آوری شده است.

وی اظهار کرد: ۹۰ مؤسسه خیریه در استان کردستان وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه درمان و معیشت فعالیت دارند لذا از خیران استان درخواست داریم در حوزه‌های اشتغال و مسکن و جهیزیه بیشتر ورود کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در پایان یادآور شد: با همراهی خیران ۱۵ سری جهیزیه در قالب ۱۲ قلم کالای اساسی به مددجویان تحت پوشش این سازمان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha