برگزاری مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در مصر
کد خبر: 4199464
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲

برگزاری مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در مصر

وزارت اوقاف مصر از برگزاری مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در این کشور در تیرماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در دیدار استاندار سینای جنوبی درباره مسابقه بین‌المللی نوابغ قرآن کریم و فرهنگ اسلامی که در این استان برگزار خواهد شد گفت‌وگو کرد. 
 
وزارت اوقاف مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از برگزاری این مسابقه تشویق نابغه‌های حفظ قرآن کریم و فرهنگ اسلامی از جمهوری مصر و ترغیب برجسته‌ترین استعدادهای قرآنی از کشورهای مختلف جهان و آگاه ساختن آنان از تجارب مصر در خدمت به قرآن کریم و اشاعه اندیشه روشنگرانه دینی است.
 
بنا بر اعلام اوقاف مصر این مسابقات در چهار رشته برگزار می‌شود:
 
بخش اول؛ ویژه برادران مستعد حافظ قرآن کریم زیر 35 سال است که در یکی از مسابقات بین‌المللی معتبر رتبه اول یا دوم را کسب کرده باشند.
 
بخش دوم؛ ویژه خواهران زیر 35 سال است که در حفظ قرآن کریم ممتاز بوده و در مسابقات بین‌المللی مورد تأیید، مقام اول یا دوم را کسب کرده‌اند.
 
بخش سوم؛ ویژه نوجوانان زیر 15 سال که در یکی از مسابقات بین‌المللی معتبر مقام اول، دوم یا سوم را کسب کرده باشند.
 
بخش چهارم؛ فرهنگ اسلامی و عربی که ویژه داوطلبان زیر چهل سال است که در هر یک از مسابقات داخلی اوقاف مصر مقام اول یا دوم را در رشته تفسیر قرآن کریم، سنت پیامبر، سیره پیامبر، خطابه، ابتهال دینی و سخنرانی فصیح کسب کرده باشند.  
 
مسابقات در دو مرحله انجام می‌شود:
 
مرحله اول: مسابقات محلی با جوایز نیم میلیون پوند مصر (17000 دلار)  که 125 هزار پوند برای بخش اول، 125 هزار پوند برای بخش دوم، 100 هزار پوند برای بخش سوم و 150 هزار پوند برای بخش چهارم است و  دو نفر در هر بخش از مسابقه بین‌المللی کاندید می‌شوند.
 
مرحله دوم: دارای جوایزی به مبلغ 2 میلیون پوند، بخش اول 500 هزار پوند، بخش دوم 500 هزار پوند، بخش سوم 250 هزار پوند، بخش چهارم 500 هزار پوند و 250 هزار پوند به عنوان جوایز تشویقی.
 
رقابت داوطلبان مصری در بخش داخلی در استان شرم‌الشیخ از روز شنبه، 20 آوریل 2024 میلادی (اول اردیبهشت 1403) تا سه‌شنبه 23 آوریل 2024 میلادی (چهار اردیبهشت 1403) برگزار می‌شود، در حالی که بخش بین‌المللی در روز جمعه، ششم محرم 1446 هجری قمری مطابق با 12 جولای 2024 (22 تیر 1403) برگزار می‌شود. 
انتهای پیام
captcha