پایان مسابقات حفظ قرآن در آندراپرادش هند
کد خبر: 4199434
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

پایان مسابقات حفظ قرآن در آندراپرادش هند

نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن در ویجایاوادا در ایالت آندراپرادش هند با معرفی و تقدیر از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بی ان ان بریکینگ، نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن آندراپرادش هند که به همت مجمع متحد مطالعات قرآنی برگزار شد، روز گذشته به کار خود پایان داد.

در این مراسم استعدادهای شرکت کنندگان در تلاوت آیاتی از سوره مبارکه الرحمن با محوریت حفظ و تلاوت زنده به نمایش گذاشته شد. این مسابقه با هدف حفظ میراث دینی، تقویت مهارت‌های حفظ و ارتقای دانش قرآنی برگزار شد.
 
این رویداد که تحت حمایت محمد داود، رئیس انجمن برگزار شد، شرکت‌کنندگانی را از گروه‌های سنی و طبقات مختلف گرد هم آورد.
 
محمد داود در مراسم افتتاحیه این رویداد خاطرنشان کرد در این دوران پیشرفت سریع فناوری، بسیار مهم است که قطب‌نمای اخلاقی خود را از دست ندهیم. وی ابراز امیدواری کرد که نسل‌های آینده با آموزه‌های کتاب آسمانی هدایت شوند و از این طریق ایمان خود را حفظ کنند.
 
وی گفت که این سازمان این مسابقه را در 9 سال گذشته برگزار کرده است. کودکان سراسر ایالت با شور و نشاط در برنامه تلاوت شرکت می‌کنند و تلاوت قرآن کریم برای کودکان مفید است. وی با ابراز تأسف از اینکه بیشتر کودکان به گوشی‌های هوشمند وابسته می‌شوند، بر لزوم دور کردن کودکان از اعتیاد به تلفن همراه و نزدیک کردن آنها به تعالیم دینی تأکید کرد.
 
این مسابقه که چندین روز به طول انجامید، در چهار گروه مجزا برگزار شد و در هر گروه استعدادهای شرکت‌کنندگان از کودکان تا بزرگسالان به نمایش گذاشته شد. به شرکت‌کنندگان حداکثر سه دقیقه فرصت داده شد تا آیاتی از سوره الرحمن را تلاوت کنند، سوره‌ای که به زیبایی شاعرانه و حکمت عمیق آن شهرت دارد.
 
برخلاف سایر مسابقات، تلاوت‌ها ضبط نشد این تصمیم برای تأکید بر تلاوت زنده بود و شرکت‌کنندگان را قادر ساخت تا نه تنها مهارت‌های حفظ خود را نشان دهند، بلکه درک خود را از ریتم و تلاوت قرآن نیز نشان دهند.
 
گروهی از کارشناسان تجوید عملکرد شرکت‌کنندگان را مورد داوری قرار دادند. برگزارکنندگان این مراسم به دنبال تقویت درک عمیق‌تر از سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی هستند. 
 
در پایان این مسابقات سه برنده برتر هر گروه در میان تشویق حاضران اعلام شدند و جوایز خود را دریافت کردند. 
انتهای پیام
captcha