دستاوردهای دولت در نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت»
کد خبر: 4199069
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

دستاوردهای دولت در نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت»

دستاوردهای دولت سیزدهم در نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت؛ مروری بر دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم» به خوبی نشان داده شده است.

نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آخرین روز نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم که در نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی برگزار شد، جمعی از مسئولان و همچنین افراد متعددی از این نمایشگاه بازدید کردند و به تماشای غرفه‌های این نمایشگاه پرداختند.

در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی از نهادهای دولتی مانند وزارتخانه‌های کشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کار و رفاه اجتماعی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش‌ فراورده‌های نفتی و … حضور داشتند.

هرکدام از این نهادهای دولتی دستاوردهای بسیار مهمی را در دولت سیزدهم کسب کرده‌اند که چشمگیر و قابل توجه بوده و برخی از این دستاوردها شامل اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۴ سال است که در هویت‌بخشی و استقلال‌بخشی پرستاران تأثیر گذار بوده است.

یکی دیگر از این دستاوردها، حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و رفع موانع تولید است، زیرا توزیع رانتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت، مانع بزرگی بر سر راه کسب‌و کارهایی بود که دسترسی به ارز دولتی و رانت ایجاد شده نداشتند و از این جهت این امر را می‌توان مقدمه خوبی برای شفافیت‌سازی اقتصاد و حرکت به سمت تولید رقابتی عنوان کرد که یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است، همچنین با این اقدام یارانه‌ها پس از ۱۲ سال افزایش ده‌ برابری یافتند.

نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت»

پیشرفت ۷۵ درصدی شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات، شبکه ملی مبتنی بر اینترنت به همراه سوئیچ‌ها و مسیریاب‌ها و شبکه مراکز داده‌ای است، به صورتی که درخواست‌های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شوند، به هیچ‌وجه از خارج کشور مسیریابی نشود. تا اتمام دولت گذشته، شبکه ملی اطلاعات تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، اما در دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح پیشرفت ۷۵ درصدی داشته و در پایان سال ۱۴۰۴ به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت»

دستاوردهای سیاست خارجی

یکی از موضوعاتی که در سه سال اخیر، دستاوردهای بسیاری برای ایران داشته و کشور را بسیار قدرتمند ساخته، دستاوردهای سیاست خارجی کشور است که این دستاوردها از تمامی ابعاد قابل اعتماد و چشمگیر است و شامل موارد زیر می‌شود:

- تقویت تعامل با قدرت‌های شرقی از جمله دستاوردهایی است که در پنج دسته تعاملات طبقه‌بندی می‌شود. این تعاملات شامل  تعاملات سیاسی، اقتصادی، استراتژیک، فرهنگی و علمی و فناوری است که طی این تعاملات ایران با کشورهای بسیاری از جمله روسیه، چین، سوریه، و افغانستان و … در تعامل است.

یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم امضای ۱۴۶ تفاهم‌نامه بین‌المللی است که طی تلاش‌های گسترده و فعالیت جدی در حوزه سیاست خارجه باعث شد زمینه‌های تعاملی بسیاری در کشورهای گوناگون شناسایی و ظرفیت‌های بیشماری در روابط بین‌الملل به وجود آید. در این میان ظرفیت‌هایی که در هوشمندی در بهره‌گیری آنها به نفع ملت، موجب شکل‌گیری توافقات و امضای اسناد همکاری متعدد شد.

علاوه بر این دستاوردها، یکی از اصولی‌ترین و انسانی‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم که شزح آن در نمایشگاه دستاوردهای دولت مفصل انجام شده است، تلاش دیپلماتیک برای مقابله با تجاوز به غزه است و در شرایطی که رژیم منحوس صهیونیستی با زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی، مردم مظلوم غزه را مورد تجاوز قرار می‌دهد، بهره‌گیری از ظرفیت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از این ظلم تاریخی وظیفه‌ای انسانی، اسلامی و انقلابی است.

از دیگر دستاوردهای سیاست خارجی می‌توان به حضور فعال در مجامع بین‌المللی و ۲۰ سفر رئیس جمهور به ۱۸ کشور مختلف نام برد.

دیگر اینکه نیازمندی کشور ایران در بخش بزرگراهی بیشتر از نیاز ما به آزاد راه است، لذا به همین دلیل در حال حاضر ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه را دارا هستیم که ۱۱۸۰ کیلومتر در دولت سیزدهم احداث شده و ۶۱۰۰ کیلومتر درحال ساخت است. احداث این مقدار بزرگراه و راه اصلی موجب رشد ۱۴۱ درصدی عملکرد دولت در این حوزه نسبت به متوسط عملکرد دولت دوازدهم شود.

بیمه رایگان دهک‌های پایین

در ابتدای دولت سیزدهم، بین ۶ تا ۹ میلیون نفر فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای بودند، اما با تلاش‌های صورت گرفته این دولت حدود ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر از این تعداد که از سه دهک پایین جامعه هستند، در سال ۱۴۰۱ تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

این نمایشگاه فرصت مناسبی است که به همت آستان قدس رضوی در اختیار مردم مشهد گذاشته شد تا با دستاوردهای دولت سیزدهم آشنا شوند و برای آنها تبیین این دستاوردها صورت گیرد تا القای نا امیدی بر جامعه توسط سیاست‌های غربی، اثر کمتری به همراه داشته باشد.

نمایشگاه دومین رویداد «روایت پیشرفت»

انتهای پیام
captcha