سینمای دفاع مقدس موضوعات بازگو نشده زیادی دارد
کد خبر: 4198915
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

سینمای دفاع مقدس موضوعات بازگو نشده زیادی دارد

تهیه کننده فیلم «دست ناپیدا» گفت: سینمای دفاع مقدس موضوعات بازگو نشده زیادی دارد تنها کافی است افرادی که به این حوزه باور و ایمان دارند را به خدمت بگیریم تا کار‌های خوبی تولید شود. رسیدن به این خواسته نیز در سایه حمایت‌های دولتی ممکن می‌شود. در این میان نسل جدید فیلمسازی نیز می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سیدسعید سیدزاده، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دست ناپیدا»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم، سیدسعید سیدزاده، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دست ناپیدا» در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر طی سخنانی گفت: در فیلم «دست ناپیدا» تلاش کردیم به گوشه‌ای از دفاع مقدس بپردازیم که تا به حال مورد توجه قرار نگرفته است. این فیلم درباره ایثار زنانی است که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی همدوش رزمندگان ایثار کرده و به شهادت رسیدند.

وی افزود: در طول جنگ زنانی وجود داشتند که لباس‌های خونی و پاره شده رزمندگان را شسته و دوخته و مجدد به خط مقدم می‌فرستادند. قصه این زنان تا به حال بازگو نشده است در حالی‌که ظرفیت‌های درام این موضوع بسیار بالا است ما در این کار تلاش کردیم بدون شعار‌های رایج به بخشی از دفاع مقدس که درباره آن حرف زده نشده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: سینمای دفاع مقدس موضوعات بازگو نشده زیادی دارد تنها کافی است افرادی که به این حوزه باور و ایمان دارند را به خدمت بگیریم تا کار‌های خوبی تولید شود. رسیدن به این خواسته نیز در سایه حمایت‌های دولتی ممکن می‌شود. در این میان نسل جدید فیلمسازی نیز می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی درباره کیفیت آثار جشنواره فیلم فجر نیز چنین گفت: در این دوره شاهد تنوع موضوعی در جشنواره بودیم و آثار تنها به یک یا دو ژانر خاص خلاصه نمی‌شدند، بلکه تمامی گونه‌های سینما مورد توجه قرار گرفته است به ویژه در حوزه انقلاب و دفاع مقدس شاهد آثار بسیار خوبی هستیم.

وی در پایان این گفتگو درباره فیلم «آسمان غرب» نیز چنین گفت: من این فیلم را دیدم و این کار به لحاظ تکنیکی و ساختار اتفاقی منحصر به فرد در سینمای ایران محسوب می‌شود؛ این فیلم توانسته به لحاظ استاندارد‌های سینمایی یک قدم بلند برای سینمای ایران محسوب شود، این کار به فرازی از زندگی شهید شیرودی پرداخته می‌شود و ما با سلحشوری این قهرمان ملی تا حدودی آشنا می‌شویم.

انتهای پیام
captcha