انتظار از جامعه قرآنی برای نهادینه شدن «روز جهانی قرآن کریم»
کد خبر: 4198492
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

انتظار از جامعه قرآنی برای نهادینه شدن «روز جهانی قرآن کریم»

مهدی دغاغله با اشاره به تلاش برای ثبت رسمی 27 رجب با عنوان «روز جهانی قرآن کریم» گفت: از همه جامعه قرآنی انتظار می‌رود حداقل با تغییر دادن نمایه(پروفایل) خود در فضای مجازی قدمی برای نهادینه کردن روز جهانی قرآن کریم بردارند.

مهدی دغاغله، پیشکسوت و خادم قرآن کریم

مهدی دغاغله، پیشکسوت و خادم قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: روز 27 ماه رجب، به اعتقاد ما شیعیان سالروز بعثت پیامبر اسلام(ص) است. همچنین در این روز آیات نخستین سوره علق بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و از دیگر سو، اهل‌ سنت هم معتقدند که این روز، روز معراج حضرت پیامبر(ص) است؛ بنابراین این روز مهم است. 

وی بیان کرد: بنا بر دلایل گفته شده طرح و پیشنهاد معرفی روز 27 ماه رجب با عنوان «روز جهانی قرآن کریم» از سوی عتبه امام حسین(ع) مطرح شد و اکنون چهار سال است که به‌صورت غیررسمی این روز به‌عنوان روز جهانی قرآن کریم نامیده شده است و قرآنیان از کشورهای مصر، استرالیا، بریتانیا، افغانستان، کویت، اردن و جمهوری اسلامی ایران پیام‌های تبریک خود را به این مناسبت ارائه می‌کنند.

دغاغله گفت:‌ حدود 10 روز پیش در بغداد با نماینده وزارت امور خارجه عراق، دیوان اوقاف سنی و دیوان وقف شیعی عراق جلسه داشتیم که در نتیجه آن بنا شد تا وزرات امور خارجه عراق این موضوع را به‌صورت جهانی مطرح کرده و به‌صورت رسمی 27 ماه رجب، روز جهانی قرآن کریم نامیده شود.

پیشکسوت و خادم قرآن کریم تصریح کرد: انتظار می‌رود که همه جامعه قرآنی با حداقل تغییر دادن پروفایل(نمایه) خود در برنامه‌های فضای مجازی با عکس قرآن موجی از تبلیغات را ایجاد کنند و قدمی برای نهادینه کردن روز جهانی قرآن کریم بردارند، چراکه این گروه در تثبیت و ترویج جهانی این موضوع می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha