عدم پایبندی به قانون از دلایل عقب‌ماندگی کشور در برخی حوزه‌هاست
کد خبر: 4198424
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
استاندار گلستان:

عدم پایبندی به قانون از دلایل عقب‌ماندگی کشور در برخی حوزه‌هاست

زنگانه، عدم پایبندی به قانون را یکی از دلایل عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: گزینشی عمل کردن به قوانین همچون افرادی بوده که در قرآن از آنان تحت عنوان «نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ» یاد شده است.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آئین اختتامیه نخستین رویداد ملی «ما تمدن سازیم با محوریت همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» امروز، 17 بهمن‌ماه با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن خلیج فارس پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان ضمن تسلیت شهادت امام موسی‌‌ کاظم(ع)، گفت: ایشان باب الحوائج بوده و فردی که به این امام بزرگوار متوسل شود، اگر خواسته وی به صلاحش باشد، ایشان تضمین خواهند کرد.

استاندار گلستان با اشاره به بخشی از آیه 96 سوره مبارکه اعراف «و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند قطعاً بركاتى از آسمان و زمين برايشان می‌گشوديم»، اظهار کرد: لازمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی دو مؤلفه ایمان و تقوا است.

زنگانه با بیان اینکه خدای متعال سرنوشت هیچ قومی را مگر توسط خودشان تغییر نمی‌دهد، تصریح کرد: در مسیر تمدن نوین اسلامی برکات توأمان از زمین و آسمان(دنیوی و اخروی) طبق وعده الهی نازل شده و وعده خدای متعال صدق بوده و خدا خلف وعده نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انسان همواره باید برای دنیا به‌گونه‌ای تلاش کند که همواره تا ابد در دنیا حضور داشته و در عین حال ممکن است فردا نباشد، عنوان کرد: افراط و تفریط در زندگی مشکل ساز بوده و مهم‌ترین مسئله‌ای که سبب شده تا ما در بعضی حوزه‌ها به موفقیت نرسیم ریشه در تفکر دارد.

استاندار گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری به بیان شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی پرداخت و افزود: فرد نباید تنها به موفقیت‌های دنیوی اکتفا کند و باید همزمان فضائل معنوی همچون انسانیت، احترام و... را در خود تقویت کند.

زنگانه، موفقیت و مجاهدت را یک رابطه دو طرفه برشمرد و افزود: انسان به هر اندازه که تلاش کند، خدای متعال وی را کفایت کرده و از گنجینه خزائن خویش بر وی می‌بخشد، لذا آنچه که مهم است ایمان و امید در کنار قانون‌مداری است.

وی، عدم پایبندی به قانون را یکی از دلایل عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: گزینشی عمل کردن به قوانین همچون افرادی بوده که در قرآن از آنان تحت عنوان «نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ» یاد شده است.

زنگانه خردورزی، اخلاق، توجه به علم، ایمان و توجه به مردم و جایگاه مردم را از دیگر مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی خواند و ادامه داد: امام راحل(ره) بنا به این دلیل که اعتقاد راسخ به نقش مردم داشت، پروژه‌های عظیمی همچون جنگ و انقلاب را مدیریت کرد.

وی با اشاره به مشخصه توزیع متوازن منابع به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: آلوده شدن اقتصاد به ویروس منحوس ربا که یکی از مصادیق جنگ با خدا به شمار رفته، باید توسط عالمان و بزرگان دین عملکرد بانک‌ها در این زمینه مورد بررسی و رصد قرار گرفته و متناسب با نیازهای روز، فقه پویا داشته باشیم تا پاسخگوی نیازهای روز جامعه بوده و مسائل را حل کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید برای رسیدن به حکمرانی متعالی همه افراد تلاش کنند، اظهار کرد: رسانه‌ها قلب تپنده حکمرانی متعالی بوده و وجود چنین رویدادهایی برای تبیین مسائل روز و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و در نهایت تحقق آن بسیار با ارزش و سودمند است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین از رشد استان گلستان از -5.8 بر اساس شاخصه‌های آماری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به 3.3 خبر داد و گفت: استان گلستان در حال حاضر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و رشد متوازن داشته لذا باید امیدوار باشیم که در تمامی حوزه‌ها به پایداری برسیم و این امر نیازمند 224 همت از سرمایه‌های عمومی و خصوصی بوده که 153 همت آن تهیه شده است و امیدواریم در افق 1404 به آن برسیم.

یادآور می‌شود، در پایان ضمن تجلیل از برندگان این رویداد از کتاب «حکومت ولایی» نیز رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha