پرداخت بیش از 38 هزار میلیارد ریال مستمری به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کردستان
کد خبر: 4197674
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

پرداخت بیش از 38 هزار میلیارد ریال مستمری به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کردستان

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان با اشاره به تعهدات پرداختی تأمین اجتماعی استان کردستان طی 10 ماه گذشته به بیمه‌شدگان ادامه داد: در مدت یادشده در مجموع بیش از 38 هزار و 531 میلیارد ریال مستمری به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

صلاح قریشی، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، صلاح قریشی، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان امروز، ۱۴ بهمن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد خدمات‌رسان وظیفه خدمت به اقشار مختلف جامعه را دارد.

وی با اشاره به اینکه 227 هزار و 195 نفر بیمه شده اصلی و 347 هزار و 709 نفر بیمه شده تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان کردستان بوده است، افزود: در مجموع 685 هزار و  815 نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان بیان کرد: با توجه به این آمار 40 درصد از جمعیت استان و 53 درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ضریب پشتیبان نسبت به تعداد مستمری بگیران کشور 4.04 درصد بوده است.

وی به تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در مجموع 63 هزار و 462 نفر مستمری‌بگیر اصلی و 47 هزار و 499 نفر تبعی شامل بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

قریشی با اشاره به تعهدات پرداختی تأمین اجتماعی استان کردستان طی 10 ماه گذشته به بیمه‌شدگان ادامه داد: در مدت یادشده در مجموع بیش از 38 هزار و 531 میلیارد ریال مستمری به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

وی در ادامه جمع کل تعهدات کوتاه مدت را 518 میلیارد ریال و تعهدات بلندمدت را بیش از 32 هزار و 983 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: میزان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده نیز بیش از 2 هزار و 29 میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان تعداد کارگاه‌های فعال سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: 19 هزار و 899 کارگاه فعال در سطح استان کردستان وجود دارد که به صورت سالیانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha