کمیته فنی حفظ قرآن خوزستان برگزار شد
کد خبر: 4197602
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

کمیته فنی حفظ قرآن خوزستان برگزار شد

کمیته فنی حفظ اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان با حضور امیر آقایی، دارو بین‌المللی مسابقات حفظ قرآن و اعضای این کمیته تشکیل شد.

کمیته فنی حفظ قرآن خوزستانجاسم شمیری، دبیر کمیته فنی حفظ اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به برگزاری نشست کمیته فنی حفظ قرآن گفت: روز گذشته 13 بهمن، مرحله سوم آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن حفظ با حضور امیر آقایی، ناظر آزمون برگزار شد و پس از آن، به منظور استفاده از فرصت حضور این دارو بین‌المللی حفظ، جلسه اعضای کمیته فنی برگزار شد.

این حافظ قرآن گفت: در این جلسه مطالبات حافظان قرآن در زمینه کمک هزینه تحصیل و اعزام به حج و موضوعات دیگر مطرح شد. یکی دیگر از موضوعات این جلسه برگزاری دوره‌های تربیت مدرس حفظ است.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، برگزاری دوره‌های تربیت مدرس حفظ و تجوید است. ما به دنبال این هستیم که استادانی را در زمینه حفظ و تجوید پرورش دهیم که بتوانند خود دوره‌های تربیت مربی حفظ و تجوید را در استان برگزار کنند.

شمیری گفت: چهره‌های شاخص حفظ استان در این دوره شرکت می‌‎کنند و قرار است در این دوره‌ها از محمد مهدی بحرالعلوم و مهدی قره شیخ‌لو، به عنوان استادان دوره دعوت شوند.

دبیر کمیته فنی حفظ اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به کمبود استاد حفظ قرآن در استان اظهار کرد: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، مجوز تدریس دریافت می‌کنند و دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان از ظرفیت آنها در برگزاری دوره‌های تربیت مربی استفاده خواهد کرد.

یادآور می‌شود، کمیته فنی حفظ در سراسر کشور با حضور حفاظ برجسته هر استان برگزار می‌شود. جلسات این کمیته در استان، معمولاً ماهانه یک بار برگزار می‌شود.

جلسات کمیته فنی حفظ به ریاست حجت‌الاسلام حردانیان، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان به عنوان رئیس کمیته برگزار می‌شود و اساتید پیشکسوت؛ محسن مزرعاوی (نفر اول مسابقات کشوری و دارنده مدرک تخصصی درجه ۲ حفظ قرآن و داور قرآن)، سبحان دغاغله (نفر اول مسابقات دانشجویان کشور و دارنده مدرک تخصصی درجه ۲ حفظ قرآن و از داوران استان)، شجاع زویدات (نفر اول مسابقات بین‌المللی مصر، ایران و عراق و دارنده اجازه‌نامه قرائات عشر)، سیدهاشم موسوی (دارنده مدرک تخصصی درجه ۲ حفظ قرآن و داور قرآن)، حجت‌الاسلام ابراهیم ساعدی (حافظ قرآن و مدیر مؤسسه حفظ تخصصی بینات و مجری طرح سه ساله مدرسه قرآنی صدرا در اهواز) و زهرا عساکره (دارنده رتبه‌های کشوری و مدرک تخصصی درجه ۲ حفظ قرآن و داور مسابقات قرآنی استان و کشور) و نوال حزباوی (دارنده رتبه‌های کشوری و مدرک تخصصی درجه ۲ حفظ قرآن و از داوران حفظ قرآن استان و کشور) دیگر اعضای این کمیته تخصصی هستند. دبیر این کمیته جاسم شمیری، کارشناس قرآنی سازمان تبلیغات، از مدرسان دانشگاه آزاد و پیام نور اهواز، قاری و حافظ و دارنده بیش از سی رتبه کشوری در مسابقات قرآن است.

انتهای پیام
captcha