امام زنده است چون انقلاب اسلامی زنده است
کد خبر: 4197048
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
رئیس‌جمهور در حرم مطهر امام راحل:

امام زنده است چون انقلاب اسلامی زنده است

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: میراث امام(ره) حیات دارد و روز به روز جلوه‌اش در عالم بیشتر می‌شود و امام زنده است چون انقلاب اسلامی و میراث امام و آموخته‌های ایشان زنده است.

رئیس جمهور در حرم امام(ره)

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی که صبح امروز، 11 بهمن‌ماه برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور پیدا کرد در سخنانی ضمن تشکر از این سنت حسنه که پیشینیان عمل کردند و رهبر فرزانه انقلاب نیز به ما آموختند که با حضور در حرم مطهر امام با ایشان تجدید میثاق کنیم. راه امام، اهداف بلند امام و تذکار و یادآوری برای دولتمردان برای اینکه کجا قرار دارند و چه مسئولیت سنگینی برعهده دارند و بنیانگذار این انقلاب چه اهدافی را دنبال می‌کرد و از چه ویژگی ها و شاخص‌‌هایی برخوردار بود.

رئیس‌جمهور ضمن تشکر از حجت‌الاسلام حسن خمینی، یادگار و تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حدیث قدسی، پروردگار متعال درباره شاخص بنده صالح خدا اینگونه بیان می‌کند «بنده من، من را اطاعت کن، تا به تو جاودانگی بدهم. من حیی هستم که هرگز مردن در من راه ندارد. اطاعت کردن پروردگار تو را به جایگاه و حیاتی می‌رساند که هرگز موت و مردن در تو راه ندارد». مصداق این حدیث قدسی، امام بزرگوار است. حقیقتا ما احساس ما و جامعه ما نیست که امام(ره) بین ما نیست و مرده و حیات ندارد. چراکه حیات فرد به حیات جسم او نیست بلکه حیات او به میراث گرانقدر او است.

وی ادامه داد: میراث امام(ره) حیات دارد و روز به روز جلوه‌اش در عالم بیشتر می‌شود و امام زنده است چون انقلاب اسلامی و میراث امام و آموخته‌های ایشان زنده است. امام آموخت که باید اخلاص داشت. امام آموخت که باید برای خدا حرکت کرد و این فرزندانی که امروز در جای جای ایران اسلامی و منطقه این آموخته را به جان و دل خریدند و اینگونه حرکت می‌کنند، خودشان نیز می‌گویند ما از امام یاد گرفتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: حیات امام و حیات جلوه‌های اخلاقی، اعتقادات، باورها و آموخته‌های جهادی و انقلابی امام است. مردم‌داری، توجه به مردم، جمهوریت، میزان رأی ملت است و نه مثل سیاسیون که کلامشان با مردم آغاز می‌شود و ختم می‌شود اما نام بردن از مردم صرفا پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است. امام خداباور و مردم باور بود.

وی تصریح کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است که امام به ما آموخت و پایه‌اش را امام گذشت. توجه به جمهوریت و رأی مردم بسیار مهم است. این حیات میراث گرانقدر امام است. اولین مسئله جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است. وقتی امروز صحنه رانگاه می‌کنیم، می‌بینیم آنچه امام فرمود حکومت جعلی و غاصب اسرائیل زایل‌شدنی است تحققش نزدیک است. پرچم موضوع فلسطین را امام برافراشت. امام زندگی‌اش ضد استکباری و ضد ظلم بود. این انقلاب همچنان موضع ضد استکباری خود را دارد و این در جای جای جهان شکل گرفته است. نفرت امروز نسبت به رژیم صهیونیستی در جهان بی‌نظیر است و نفرت نسبت به استکبار و آمریکایی‌ها و آنهایی که می‌خواستند دنیا را تحت سلطه خود در آروند، در جهان موج می‌زند.

رئیس‌جمهور بحث مبارزه با یکجانبه‌گرایی و توجه به محرومین و مظلویمن و توجه به فقرا و مستضعفان را از آموخته‌های امام دانست و بیان کرد: تأکید رهبری به ما و دولتمردان و مسئولان که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستیم این است که باید میراث امام و نگاه و اهداف امام حفظ ودنبال شود. این ایام دهه فکر، تذکار و یادآوری برای همه است که امام چه می‌خواستند و ما در کجا قرار داریم و چه کنیم که اهداف امام بیش از گذشته محقق شود؛ این پیمان و میثاقی است که ما در دهه فجر داریم.  

وی با تأکید بر حفظ اصل و مبانی انقلاب اسلامی و در کنار آن تلاش برای پیشرفت و توسعه کشور، اضافه کرد: برخی می‌گویند اگر می‌خواهید توسعه یافته باشید و پیشرفت داشته باشید، نمی‌شود مبانی را حفظ کرد اما امام راحل به ما آموختند هم می‌توان به مبانی معتقد بود و هم در زمینه پیشرفت کشور تلاش کرد.
 
رئیس‌جمهور به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سکان‌دار امروز انقلاب بر پیشرفت کشور، اضافه کرد: در جای جای کشور هرجا جوانان با اراده وارد شدند و هرجا با خدا باوری، خودباروی و مردم باوری اقداماتی انجام شده است، جلوه‌های با شکوهی چه در عرصه‌های دفاع مقدس، علم و فناوری، عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی  خلق شده است.
 
وی تصریح کرد: این نکته که در سخنان اخیر رهبری مشاهده می‌شود؛ توجه داشتن به مردم و توان مردم، حضور مردم و دستان توانای مردم است. این برای ما درس است. همان راهی است که امام راحل آن را دنبال می‌کردند. توجه دادن به مردم و توانایی‌های مردم چه در اقتصادی و چه در عرصه سیاست، مهم است.
 
رئیسی تأکید کرد: میثاق ما با امام(ره) این است که «ما می‌توانیم» با عدم توجه به تقابل «راهکار پیشرفت و توسعه کشور، دست برداشتن از مبانی است»، راه پیشرفت را سپری کنیم.  چراکه این موضوع نه در فرمایش امام راحل بود و نه در مشی رهبری، بلکه بالعکس می‌توان به مبانی و اصول پایبند بود و هم می‌توان کشوری پیشرفته داشت.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر جایی کم و کسری وجود دارد، مربوط به نگاه دولتمردان به صورت عام است، افزود: جایی نگاه امام خمینی(ره) بوده است که افراد اندیشه امام راحل و عمل امام(ره) را داشته‌اند و آنها خط امامی‌تر هستند و آن کسی نگاه ولایی دارد که خط و مشی رهبری را دنبال کند و هم به مبانی و اصول پایبند باشد و هم به توسعه و پیشرفت کشور معتقد باشد.
 
رئیسی با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌خواست کشور پیشرفت داشته باشد و جوانان دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتند، گفت: اصول، مبانی و شاخص‌هایی در جهان عرضه شده که تمدن و مدنیت نوینی را در جهان نوید می‌دهد، تمدنی که امام(ره) بنیانگذار آن بودند و در جای جای کشور و در سطح منطقه، تمدنی به عنوان دین و ارزش‌های دینی می‌تواند سبک زندگی انسان معاصر را تحت تأثیر قرار دهد.
 
رئیس‌جمهور اضافه کرد: این میثاق برای همه تعهد می‌آورد. امیدواریم امام بزرگوار دعاگوی ما باشد که ما در انجام وظیفه توفیق پیدا کنیم و راه نورانی او را ادامه دهیم و آنچه از اهداف بلند او بود در حوزه کاری خود محقق کنیم.
 
وی در پایان تأکید کرد: آنچه که امروز رهبری انقلاب تأکید دارند همان خط امام(ره)، نگاه امام(ره) و تحقق همان منویات است که امیدوارم ما بتوانیم به عنوان دولت آن را محقق سازیم.
انتهای پیام
captcha