آغاز هفتمین مسابقات هم‌خوانی قرآن‌ و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان در هرمزگان
کد خبر: 4196739
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

آغاز هفتمین مسابقات هم‌خوانی قرآن‌ و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان در هرمزگان

هفتمین مسابقات هم‌خوانی قرآن‌کریم و مدیحه‌سرایی ویژه پسران دانش‌آموز از عصر امروز، ۹ بهمن‌ماه با رقابت ۱۸ گروه از استان‌های کشور و یک گروه از افغانستان در ناو شهید رودکی در بندرعباس آغاز شد.

محمود غیبیبه گزارش خبرنگار ایکنا، از هرمزگان، هفتمین مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی ویژه پسران دانش‌آموز، از عصر امروز، ۹ بهمن‌ماه با رقابت ۱۸ گروه از استان های کشور یک گروه از افغانستان در ناو شهید رودکی در بندرعباس آغاز شد.

محمود غیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در  آیین افتتاحیه اظهار کرد: قرآن‌کریم کتابی برای هدایت بشر است و دانش‌آموزان با انس با این کتاب الهی می‌توانند سفیر هدایت  در  جامعه  باشند.

وی، با بیان اینکه برای اولین بار است که هرمزگان میزبان هفتمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن‌کریم و مدیحه‌سرایی کشور است، افزود: تمام تلاش مسئولان برای هر چه بهتر برگزار‌ شدن این رویداد انجام گرفته است تا به امید خدا میزبان شایسته‌ای برای دانش‌آموزان و نخبگان قرآنی باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: قرآن کتابی آسمانی و خدامحور است و کلمه الله و مشتقات آن بارها تکرار شده و در همه کارهای انسان‌ها وجود دارد اما در تورات و انجیل که تحریف شده حرف از انسان در میان است و گاهی بالاتر از خدا نیز جایگاه دارد.

وی تأکید‌ کرد: در این دوره که ویژه پسران دانش‌آموز است، ۱۸ گروه از استان‌های کشور و یک گروه از کشور افغانستان به مدت یک روز به صورت فشرده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha