شکست دشمن در تحریف واقعه کربلا با تبیین‌گری حضرت زینب(س)
کد خبر: 4196637
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
نماینده ولی‌‌ فقیه در زنجان مطرح کرد

شکست دشمن در تحریف واقعه کربلا با تبیین‌گری حضرت زینب(س)

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه تاریخ مأموریت داشته است مانند سایه زندگی حضرت زینب(س) را دنبال کند، گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، دشمن کربلا را آن‌طور که خودش می‌خواست تفسیر می‌کرد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌ فقیه در زنجان، امروز، ۹ بهمن‌‌ماه در آیین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب(س) اظهار کرد: در تاریخ چهارده معصوم اتفاق نظر درباره زندگی آن‌ها کم است، تنها کسی که از هنگام ولادت، رنگ چهره نوزاد، رنگ قنداق، جلسه نامگذاری، خواب، تعبیر خواب در آغوش پیغمبر(ص) و... مثل سایه دنبال شده، حضرت زینب‌(س) است.

وی با بیان اینکه تاریخ مأموریت داشته است مانند سایه زندگی حضرت زینب(س) را دنبال کند، افزود: اگر حضرت زینب(س) نبود، دشمن کربلا را آن‌طور که خودش می‌خواست تفسیر می‌کرد.

در ادامه این برنامه، معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد تأثیرگذاری خاصی در آموزش عالی داشته و در سال‌های اخیر برنامه‌های تعالی دانشگاه مطرح است، گفت: جشنواره سراسری امامت و مهدویت در سه سال اخیر آغاز شده است و هر سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت در ۳۱ استان کشور در قالب برنامه‌هایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: حدود ۳۸ هزار اثر درباره موضوع‌های اعلام‌شده به این جشنواره ارسال شده است.

طباطبایی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت یک جریان فرهنگی است که دانشگاه آزاد اسلامی شروع کرده و این جشنواره پله اول برای ارتقای دانشگاه و جامعه و تأثیرگذاری فرهنگی دانشگاه در جامعه است، گفت: اثرهای هنری می‌توانند تأثیرگذاری خوبی بر جوانان و نوجوانان داشته باشند. در ایران اسلامی، شعر به‌عنوان یکی از نمادهای هنری و فرهنگی مطرح است.

انتهای پیام
captcha