مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4195244
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
همزمان با دهه‌ فجر

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان به اتمام رسیده و برترین‌های این مرحله در مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مسابقات قرآن دانش آموزی

سیدمحمد سجادی، رئیس اداره قرآن‌، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه قریب به 40 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی موفق به ثبت‌نام در سامانه «نورینو» جهت شرکت در چهل‌‌دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند، گفت: این تعداد آمار ثبت‌شده در سامانه است و تعداد بسیاری از دانش‌آموزان به دلایل مختلف همچون عدم دسترسی به اینترنت به‌صورت دستی از طریق مدارس اقدام کردند که آمار نهایی پس از بررسی لازم اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله آموزشگاهی یا همان مدرسه‌ای پایان یافته و در بهمن‌ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر مسابقات مرحله منطقه‌ای یا شهرستانی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: خوشبختانه دانش‌آموزان استقبال خوبی از مسابقات دارند و با توجه به تحصیل 250 هزار دانش‌آموز در استان بدون احتساب ثبت‌نام‌شدگان حضوری، قریب به یک پنجم آنان در مسابقات شرکت کردند.

سجادی گفت: شهرستان‌هایی همچون تفرش، فراهان، کمیجان و سربند متناسب با تعداد مدرسه و جمعیت آماری دانش‌آموزی بیشترین درصد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند. همچنین مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان نیز هفته سوم اسفند‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha