پروژه تالار مرکزی سنندج تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود
کد خبر: 4195182
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

پروژه تالار مرکزی سنندج تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از تالار مرکزی سنندج اختصاص می‌یابد و تمام همت و تلاش ما این است این تالار تا پایان 1403 به بهره‌برداری برسد.

بازدید از پروژه تالار مرکزی سنندج

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته، یکم بهمن در بازدید از پروژه تالار مرکزی سنندج گفت: پروژه تالار مرکزی سنندج یکی از پروژه‌های مهم ما در سطح وزارتخانه است و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در دور اول و دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به کردستان حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیار ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شد که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است و تکمیل آن با سرعت و قوت در حال انجام و پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی سفر بنده به کردستان، بازدید از این پروژه و رفع موانع و مشکلات آن است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تزریق به موقع اعتبارات لازم برآورد شده کار را با سرعت پیش ببریم، ضمن اینکه اعتبارات لازم برای تجهیزات این پروژه، یک برآورد مجزا است که باید در سطح ملی برای آن تصمیم‌گیری شود.

ساختمان قدیمی تالار مرکزی سنندج خرداد سال ۱۳۸۲ تخریب شد و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه تمام استان کردستان باقی مانده است.

قرار بود این مجموعه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت ۲ سال ساخته شود اما با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی هزینه‌های ساخت نشد، در فهرست طرح‌های ملی قرار گرفت زیربنای تالار مرکزی سنندج 14 هزار و  150 مترمربع دارای فضای متنوع نمایشگاهی و اجرای موسیقی و تئاتر صحنه‌ای است.

گفتنی است، این پروژه شامل سه طبقه با ظرفیت تالار هزار و ۲۰۰ نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی احداث می‌شود و پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور، کارگاه لباس، کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای VIP و دسترسی آسان معلولان به تمامی بخش‌ها از جمله بخش‌های این پروژه است.

انتهای پیام
captcha