تبیین دستاوردهای نظام برای دانش‌آموزان تأثیرگذار است
کد خبر: 4194966
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان:

تبیین دستاوردهای نظام برای دانش‌آموزان تأثیرگذار است

حسن بروشکی در جلسه کمیته استانی ستاد روایت پیشرفت ضمن تأکید بر ایجاد شبکه‌ای گسترده در این مقوله اظهار کرد: تبیین، روشنگری و آگاهی بخشی دانش‌آموزان نسبت به دستاوردهای نظام بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

دانش آموزانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، شامگاه شنبه، 30 دی‌ماه، در جلسه کمیته استانی ستاد روایت پیشرفت گفت: دستاوردهای نظام و انقلاب در حوزه‌های مختلف تحیرآور است و در قیاس با گذشته از آنچنان رشدی برخوردار است که قابل اندازه‌گیری با دوران ماقبل آن نیست.
 
وی افزود: از همین روی آشنایی و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در این عرصه با هدف توجیه و تبیین اقدامات و دستاوردها بیش از پیش ضرورت دارد، تلاش حوزه ستادی با تمرکز بر شبکه‌سازی و تسهیل‌گری برای دستیابی به اهداف مورد نظر مقوله روایت پیشرفت باشد و در این راستا دستگاه‌های همسو نیز پای کار باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد: در مسیر انجام مطلوب این فرایند به کارگیری ظرفیت‌هایی همچون بسیج دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی لازم است، در کنار همه اقدامات اشاره شده باید سلسله نشست‌های تخصصی با هدف اقناع و تشریح دستاوردهای کشور در سطوح مختلف پیش‌بینی و عملیاتی شود.
 
بروشکی گفت: آنچه مهم است آنکه باید به موازات تشریح دستاوردها و اقدامات نظام، بیان موانع و مشکلات عدم تحقق برخی پروژه‌ها و فرایندهای اجرایی نیز مدنظر قرار گیرد.
 
همچنین وی در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: با هدف کاربردی شدن نتایج پروژه‌های تحقیقاتی، تعیین اولویت‌های پژوهشی در استان با حساسیت و جدیت بیشتری انجام گیرد، اگر به‌دنبال عملیاتی شدن نتایج پروژه‌های تحقیقاتی هستیم باید موضوع تعیین اولویت‌های پژوهشی در استان با حساسیت و جدیت بیشتری انجام گیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان اضافه کرد: برای جلوگیری از افت تحصیلی و کاهش آمار بازماندگان از تحصیل، موضوعات پژوهشی خاص در اختیار معلمان پژوهنده و محقق قرار گیرد، معلمان پژوهنده می‌توانند با تلاش، ابتکار، خلاقیت و استمرار در پژوهش، دستاوردهایی کسب کنند که نویدبخش اتفاقات خوبی برای مدارس استان ما باشد.
 
گفتنی است، در این نشست سیاست‌های کلی پژوهش در استان با عنایت به مسئله‌شناسی و آینده‌پژوهی در زیست بوم جدید و فضای پیش‌رو، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha