اهمیت دارا بودن پشتوانه مردمی در بخش‌های مختلف جبهه مقاومت
کد خبر: 4194878
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
مهدی فضائلی:

اهمیت دارا بودن پشتوانه مردمی در بخش‌های مختلف جبهه مقاومت

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: دارا بودن پشتوانه مردمی در بخش‌های مختلف جبهه مقاومت بسیار مهم است.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امروز ۳۰ دی در همایش تبیینی نمایندگان طلاب سراسر کشور که در در مجمتع جوادالائمه(ع) برگزار شد، با بیان اینکه ایران صرفاً نقش پشتیبانی را برای جبهه مقاومت دارد، اظهار کرد: تمام اعضای این جبهه به‌صورت مستقل تصمیم‌گیری می‌کنند، اما ایران دولت مقاومت محسوب می‌شود. سردار سلیمانی در تنها مصاحبه‌ای که شهریور ۹۸ انجام داد، گفت رابطه جبهه مقاومت با دفاع مقدس جمهوری اسلامی، مانند سلسله‌ جبال البرز است، یعنی قله جبهه مقاومت، دفاع مقدس است و سایر قسمت‌های این جبهه در ذیل دفاع مقدس قرار می‌گیرند. 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر مشارکت گسترده در انتخابات امسال، افزود: موضوع انتخابات اگرچه همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است، اما امسال ایشان به شکل کم‌سابقه‌ای، زودتر از سال‌های قبل باب سخن درباره انتخابات را باز کرده‌اند و این ورود زودهنگام نیازمند تأمل است. 
 
عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: از مدت‌ها قبل اطلاعاتی دریافت شده است که دشمنان قسم‌خورده ما برنامه‌ریزی‌هایی مرتبط با انتخابات اسفند انجام داده‌اند و اگر انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود، برنامه‌ریزی‌های آنها به میزان قابل توجهی خنثی می‌شود، اما اگر امسال ما مشارکت پایینی داشته باشیم، مقدمات اجرای برنامه‌های آنان فراهم می‌شود و طبق این برنامه‌ها، در صورت پایین بودن میزان مشارکت که یک شاخص مهم برای اندازه‌گیری میزان پشتوانه مردمی نظام است، دشمن تدارک یک توطئه‌ و اجماع جهانی را برای مقابله با جمهوری اسلامی می‌بیند. 
 
فضائلی افزود: اگر بخش‌های مختلف جبهه مقاومت شاهد مشارکت گسترده ملت ایران در انتخابات باشند، روحیه می‌گیرند، اما اگر حس کنند نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان مرکز جبهه مقاومت پشتوانه مردمی خود را از دست داده است، طبیعتاً دچار بی‌انگیزگی می‌شوند. 
 
وی بیان کرد: امروز یکی از صحنه‌های عجیب غزه این است که مردمان این باریکه علی‌رغم دادن شهدای بسیار بالا و تحمل فشارهای سنگین، یک بار علیه حماس اعتراض نکردند و اگر مردم غزه این چنین پشت حماس نمی‌ایستادند، امروز وضعیت غزه متفاوت می‌بود، بنابراین دارا بودن پشتوانه مردمی در بخش‌های مختلف جبهه مقاومت بسیار مهم است. 
 
عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به تأکیدات ایشان خطاب به رسانه‌های داخلی برای جذب حداکثری مخاطب، گفت: متأسفانه تا کنون در این عرصه چندان موفق نبوده‌ایم و یکی از پیش‌نیازهای جذب مخاطب حداکثری سعه‌صدر و به رسمیت شناختن بخش گسترده‌ای از جامعه است. باید با افرادی که با نگاه و ادبیات ما متفاوت هستند، حرف بزنیم تا به درک متقابلی از یکدیگر برسیم، فاصله‌ای که بین ما و این بخش از جامعه ایجاد شده، ناشی از این است که ما هیچ‌گاه نخواسته‌ایم این‌ها را ببینیم. 
 
فضائلی با تأکید بر اینکه باید بپذیریم که این بخش از جامعه نیز شهروندان این کشورند، بیان کرد: متأسفانه از دهه ۶۰ تا همین امروز برخی این دیدگاه را داشتند که در کشور ما یک نظام اسلامی حاکم است و تنها باید به یک عده خاصی خدمت برساند، در حالی‌که رهبر انقلاب به تمام اقشار و سلایق کشور با یک دید باز و حمایتی نگاه می‌کنند. 
 
وی همچنین در پاسخ به پرسشی، اظهار کرد: شورای نگهبان مسئولیت خطیری بر عهده دارد. رهبری از اول سال چهار راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را برای انتخابات امسال مطرح کردند و در دیدار با اعضای شورای نگهبان نیز رهبر انقلاب این موضوع را مطرح و برای فراهم شدن زمینه‌های تحقق این چهار محور درخواست کردند. 
 
عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری افزود: در این مرحله تعدادی از افرادی که به نظر می‌رسید رد صلاحیت شوند، تأیید شدند و در مرحله بررسی اعتراضات نیز تعداد تأییدشدگان بیشتر خواهد شد، البته واقعیت این است که عدم احراز و ردصلاحیت‌ها همه مربوط به یک گرایش خاص سیاسی نیست و من می‌شناسم کسانی را که ظاهراً بسیار انقلابی بودند، اما رد صلاحیت شدند، بنابراین شورای نگهبان نگاه جناحی ندارد. 
 
فضائلی با تاکید بر اینکه باید توجه داشت که رقابت یکی از عوامل مؤثر در مشارکت حداکثری است، گفت: ما طی ۴۵ سال در انتخابات‌های مختلف مواردی را داشته‌ایم که نشان می‌دهد الزاماً مشارکت و رقابت با هم نسبت مستقیم ندارند، به عنوان مثال در انتخابات دومین دوره شورای شهر که بالاترین میزان رقابت را داشت و همه نوع آدم از قاچاقچی تا تمام چهره‌های سیاسی تأیید صلاحیت شدند و چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب به عضویت شورای شهر تهران درآمدند، ما پایین‌ترین میزان مشارکت را داشتیم، همچنین میزان مشارکت در انتخابات مجلس اول که بیشترین میزان تنوع سلایق را داشت، نسبت به انتخابات مجلس دوم پایین‌تر بود. 
 
انتهای پیام
captcha