یادواره شهدای 28 دی در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4194623
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

یادواره شهدای 28 دی در سنندج برگزار شد

یادواره شهدای بمباران ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در روز ملی مقاومت و ایثار مردم سنندج امروز، 28 دی در سالن شهدای گمنام سپاه برگزار شد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان،  امروز،  28 دی در مراسم گرامیداشت یاد شهدای بمباران ۲۸ دی‌ سال ۱۳۶۵ سنندج گفت: ۳۷ سال قبل مردم سنندج در این روز در حالیکه مشغول فعالیت روزمره خود بودند، ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا افزود: یادواره‌ شهدا با عناوین مختلف و در زمان‌های متفاوت برگزار می‌شود تا هیچگاه این اتفاقات ناگوار یادمان نرود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: سپاه پاسداران پیروز، در چند روز گذشته چند توطئه‌گر را از بین برد و برخی علم داعیه حقوق بشر به دست گرفتند ولی همین‌ها در بمباران ۲۸ دی سنندج واکنشی نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه انتقام سخت خون شهدای واقعه تروریستی کرمان کاملا گرفته نشده است، ادامه داد: دشمنان ملت ایران از دشمنی که هدفمندزده شده دفاع می‌کنند ولی در برابر مردمی که ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، سکوت پیشه کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهید یعنی کسی که شاهد ظلم بر خودش است و در راه آرمان خود جان داده باشد، یادآور شد: برگزاری یادواره شهدا برای این است که چند چیز فراموش نشود اول اینکه شهدا را یادمان نرود.

وی از خانواده شهدا خواست تا یادواره‌های خانگی برای شهدای خود برگزار کنند و گفت: در این محافل، حوادث جنگ تحمیلی و شهدا بازگویی شود چرا که از مهم‌ترین راه‌های زنده نگه داشتن یاد شهداست.
حماسه‌سازی شهدا تحلیل شود

سردار امان الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه این مراسم گفت: امروز آمریکا، اسراییل و معاندان اسلام می‌دانند که ایران در خط مقدم مقابله با آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دشمن قرار گرفت، چرا که استقلال‌خواهی مردم و دفاع آنان از ارزش‌های دینی و معنوی با رهبری امام راحل برایشان قابل قبول نبود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا و تحلیل حماسه‌سازی‌های آنان از ضرورت‌های جامعه ماست، افزود: باید تلاش کرد این فرهنگ ایثارگری و شهادت حفظ شود.

سردار گشتاسبی با بیان اینکه ایران اسلامی الگویی برای ملت‌های آزاده شده است، افزود: دشمن در طول ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب توطئه و برنامه از جنگ تا تحریم و تهدید را به وفور پیاده کرده است ولی موفق نشد به اهدافش برسد.

وی با اشاره به اینکه در نجابت، پاکی و دفاع از ارزش‌های اسلامی مردم کردستان حرف اول را می زنند، افزود: مردم مستحق خدمت هستند و به نظام وفادارند و هر جا که لازم شد، سینه سپر کرده و از اعتلا و اقتدار نظام اسلامی دفاع کردند.

ابوبکر کریمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج هم اظهار کرد: در ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ استکبار جهانی، مقاومت مردم سنندج در پشت جبهه‌ها را هدف گرفت و ۲۲۰ نفر را شهید و ۱۲۳ نفر را مجروح کرد.

وی با بیان اینکه دست همین جنایتکاران، امروز هم در غزه جنایت آفرینی می‌کند، گفت: برگزاری یادواره شهدا پیمانی برای صیانت از مرزهای جغرافیایی و میثاق با رهبر معظم انقلاب است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از کتاب «۲۸ به‌فرانبار» نوشته «بهروز خیریه» از بازماندگان خانواده شهدای ۲۸ دی سنندج رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha