«قاب‌های روی دیوار»؛ عاشقانه‌ای مادرانه
کد خبر: 4194565
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
انتشارات حماسه یاران منتشر کرد

«قاب‌های روی دیوار»؛ عاشقانه‌ای مادرانه

«قاب‌های روی دیوار» روایتگر زندگی فاطمه کرمی، مادر شهیدان مجید، حمیدرضا و مسعود انجم‌شعاع بوده که در انتشارات حماسه یاران به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش ایکنا به نقل از انتشارات حماسه یاران؛ کتاب «قاب‌های روی دیوار» روایتگر زندگی فاطمه کرمی، مادر شهیدان مجید، حمیدرضا و مسعود انجم‌شعاع است که از سوی انتشارات حماسه یاران در ۲۲۴ صفحه منتشر شده است.

نگریستن به قاب‌های روی دیوار برای هر انسانی تداعی‌کننده خاطرات ریز و درشت از گذشته و انسان‌هایی است که روزی با عشق و علاقه در کنار آن‌ها می زیسته است. تصور حال دل مادری که قاب‌های روی دیوارش چیزی جز عکس‌های پسر، برادر و همسر شهید و جانبازش بسیار غم‌انگیز و اندوهناک است.

«قاب‌های روی دیوار» روایتگر زندگی فاطمه کرمی، مادر شهیدان مجید، حمیدرضا و مسعود انجم شعاع بوده که در ۲۲۴ صفحه به رشته تحریر درآمده است. روایت بزرگ‌بانویی که مادر، خواهر شهید و همسر جانباز و رزمنده‌ای که هفت سال راننده حاج قاسم بوده و مردی که سال‌های عمرش را در خدمت انقلاب و دوران جنگ تحمیلی گذرانده است.

این کتاب عاشقانه‌ای مادرانه از زبان بانویی‌است که همچون ام‌البنین، عباس‌هایش را یک‌به‌یک به قربان‌گاه عشق می‌فرستد، اگرچه داغ جگرگوشه‌هایش را می‌بیند، اما صبورانه خم به ابرو نمی‌آورد.

اگر پسر دیگر داشتم هم فدای انقلاب می‌کردم

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: دو قطره اشک گوشه چشم‌هایم جمع شده‌اند. اما نمی‌ریزند. روی صندلی می‌نشینم و سجاده را جلویم پهن می‌کنم. نمازم تمام شده که حاجی وارد اتاق می‌شود. بوی عطرش در ریه‌هایم می‌پیچد. امانت‌هایی را که خداوند به من داده بود، یک به یک پس دادم. گره چادرم را از زیر چانه باز می‌کنم. به حاجی نگاه می‌کنم که رو به نقطه نامعلومی لبخند می‌زند.

گرد پیری روی صورتش نشسته. چقدر شکسته شده! با آنکه کمرش از این همه داغ خمیده، اما لبخند از روی لب‌هایش محو نمی‌شود. مدام می‌گوید: «الهی رضا برضائک. اگه ده تا پسر دیگه هم داشتم خرج این مردم و انقلاب می‌کردم. خدا همین تعداد کمش رو هم از ما قبول کنه، فاطمه جان الحمدلله که امانت‌های خدا رو بهش برگردوندیم. ان‌شاء‌الله که از جفتمون راضی باشه.»

«قاب‌های روی دیوار» روایتگر زندگی فاطمه کرمی، مادر شهیدان مجید، حمیدرضا و مسعود انجم‌شعاع بوده که در انتشارات حماسه یاران در ۲۲۴ صفحه به بهای ۸۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha