تمام دستگاه‌های اجرایی در بحث انتخابات پای کار باشند
کد خبر: 4194495
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

تمام دستگاه‌های اجرایی در بحث انتخابات پای کار باشند

استاندار کردستان گفت: طبق قانون، همه دستگاه‌ها موظفند در بحث انتخابات پای کار باشند، ضمن اینکه وزارت کشور و فرمانداری‌ها مجری انتخابات هستند و برگزاری آن با خود مردم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 27 دی در نشست شورای اداری استان کردستان در سنندج گفت: طبق قانون، همه دستگاه‌ها موظفند در بحث انتخابات پای کار باشند، ضمن اینکه وزارت کشور و فرمانداری‌ها مجری انتخابات هستند و برگزاری آن با خود مردم است.

وی با بیان اینکه کردستان از همان ابتدای تمهید زیرساخت انتخابات جزو استان‌های پیشگام بود، افزود: در یکی دو سال اخیر، ذهنیت‌ها نسبت به کردستان تغییر بسیار مثبتی داشته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اقدام شاخص می‌تواند تکمیل‌کننده توفیقات استان در بحث انتخابات باشد، ادامه داد: دشمن، ضدانقلاب و رسانه‌های وابسته، ننشسته و نخواهند نشست و شروع به فصاسازی، تهدید مردم و فعالان عرصه انتخابات کرده‌اند که البته موفقیتی بدست نمی‌آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سفرهای شهرستانی اشاره کرد و گفت: ادعا نمی‌کنیم در این سفرها مشکلات حل می‌شود اما ممکن است گره‌هایی گشایش یابد و دیدارهای مردمی اثرگذار باشد.

زارعی‌کوشا در ادامه از آمادگی مجموعه شستا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌ گردشگری و صنعتی استان خبر داد و افزود: پیشنهادهای ما برای مشارکت و سرمایه‌گذاری به بنیاد مستضعفان  ارائه می‌شود.

وی به کاهش محسوس نرخ بیکاری در تابستان و پاییز امسال اشاره و اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان ۴.۱ درصد کاهش داشت در حالیکه این رقم در کشور ۶ دهم درصد بود.

استاندار کردستان نرخ مشارکت اقتصادی در استان را ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و یادآور شد: دغدعه اصلی ما اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha