کمک هزینه تحصیلی مالدیو برای قاریان قرآن
کد خبر: 4194463
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

کمک هزینه تحصیلی مالدیو برای قاریان قرآن

دولت مالدیو برای نخستین‌بار، کمک‌هزینه‌ای معادل 970 دلار آمریکا به حافظان کل قرآن کریم اهدا می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از تراول دیلی نیوز، دولت مالدیو در اقدامی بی‌سابقه، اعطای کمک مالی 15000معادل  روفیه مالدیو (حدود 970 دلار آمریکا) را به افرادی که با موفقیت کل قرآن را حفظ کرده‌اند، اعلام کرد. این بودجه از صندوق «قرآن 6» تأمین می‌شود که ابتکاری با هدف تشویق به حفظ قرآن، سنگ بنای ایمان و فرهنگ اسلامی است.


این کمک هزینه به عنوان قدردانی از فداکاری و تلاشی است که برای حفظ آیات قرآن انجام می‌شود. این امر که دستاوردی ستودنی در جامعه اسلامی مالدیو تلقی می‌شود، نشان دهنده تعهد عمیق به دین بوده و پاداش مالی دولت مالدیو به رسمیت شناختن ملموس این دستاورد است.

کمک هزینه 15000 روپیه‌ای مالدیو فقط یک جایزه نیست، بلکه وسیله‌ای برای حمایت از حافظان است. امید این است که این افراد بتوانند از این کمک هزینه برای ادامه تحصیل یا سایر تلاش‌های توسعه شخصی خود استفاده و از این طریق به جامعه کمک کنند.

کمک هزینه «قرآن 6» بخشی از مجموعه گسترده‌تری از سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که توسط دولت مالدیو اجرا می‌شود. این ابتکار همسو با تلاش‌های دولت برای ارتقای آموزش دینی و ارتقای سطح معنوی شهروندان است و اهمیت ایمان در شکل‌دهی ساختار فرهنگی و اجتماعی کشور را نشان می‌دهد.

جمهوری مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و پایتخت آن ماله است. مردم این کشور از قوم مالِدیوی هستند که نژاد آنها هندوآریایی است و به مردم سری‌لانکا و هند می‌رسد. دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. مالدیو در سال ۱۹۶۵ از امپراتوری بریتانیا مستقل شد. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت، کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. بیش از ۹۸ درصد جمعیت ۵۴۰ هزار نفری مالدیو مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha