سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود
کد خبر: 4193836
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
عزمی عبدالحمید:

سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود

رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مردم‌نهاد مالزی با اشاره به اینکه اعتراضات گسترده مردم جهان و بیداری بشریت در سطح جهانی حاصل همین طوفان الاقصی است، تصریح کرد که باید سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت و نیز وجدان بشری را در چارچوب مقاومت فلسطین در این نهادها بازتعریف کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولانا عزمی عبدالحمید، رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مردم‌نهاد مالزی موسوم به ماپیم صبح امروز یکشنبه، 24 دی ماه در همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» با اشاره به مقاومت ملت فلسطین خاطرنشان کرد: فلسطینیان در وهله اول می‌خواهند خود را از اشغالگری صهیونیست‌ها آزاد سازند و مستضعفین در مقابل مستکبران ایستاده‌اند و در حقیقت مبارزه فلسطینیان تقابل بین عدل و ظلم است.
 
وی افزود: طوفان الاقصی حاصل 75 سال اشغالگری صهیونیست‌هاست که قواعد تعامل را تغییر داد و چهره واقعی اسرائیل را آشکار ساخت و در برابر عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها ایستاد.
 
عزمی عبدالحمید با اشاره به تأثیر طوفان الاقصی بر کرامت و وجدان انسانی، اظهار کرد که اعتراضات گسترده مردم جهان و بیداری بشریت در سطح جهانی حاصل همین طوفان الاقصی است.
 
وی در پایان تصریح کرد که باید سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود و وجدان بشری را در چارچوب مقاومت در این سازمان‌ها بازتعریف کنیم.

تشکیل ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از غزه


شیخ علی قره داغی، رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان در پیامی به همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» ضمن خوش‌آمد‌گویی به میهمانان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی در پی پایان دادن به مسئله فلسطین است اما طوفان الاقصی نشان داد که تحقق خواسته و هدف آنها دور است و تا زمانی که جهاد است و کسانی هستند که شهادت را به زندگی دنیایی ترجیح می‌دهند، راه مقاومت هرگز متوقف نمی‌شود.

سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود

 قره‌داغی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مجاهدان در راه خدا در قدس هستند و قهرمانان مقاومت در داخل و خارج فلسطین از آن دفاع می‌کنند، هدف استکبار محقق نخواهد شد و وعده الهی مبنی بر پیروزی مستضعفین علیه مستکبرین محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنا به گفته خداوند بنی اسرائیل دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و هر دوبار هم موفق بیرون نیامده است. لذا خداوند متعال تأکید کرده که پیروزی از آن مجاهدینی است که مقاومت می‌کنند و رژیم صهیونیستی علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه استکبار و غرب از این رژیم، از بین رفتنی است.

وی با بیان اینکه، خداوند فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست و حامی امت اسلام است، تأکید کرد: همه ما علما باید از مقاومت مشروع فلسطین و همه مقاومت‌هایی که در دنیا در حمایت از فلسطین شکل گرفته است، حمایت کنیم، مقاومت فلسطین شرعی است و اگر دست از حمایت آن برداریم، مورد عقاب و مجازات خداوند قرار خواهیم گرفت.

رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان در ادامه تصریح کرد: از آفریقای جنوبی که خواستار محاکمه واقعی جنایتکاران رژیم صهیونیستی شد، قدردانی می‌کنیم. ما باید کاملا پشتیبان و حامی مقاومت باشیم.

شیخ قره داغی گفت: امروز 75 کشور اسلامی در دنیاست که می‌توانند به خوبی در کنار مردم فلسطین باشند، در این همایش باید خواستار یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باشیم و تأکید کنیم که همه کشورهای مخالف عادی سازی روابط باید با هم وحدت داشته باشند.

اندیشمند هندی: بین نفاق و مقاومت یکی را انتخاب کنید

سلمان ندوی، اندیشمند هندی نیز با حضور در این همایش تصریح کرد: ما امروز در این همایش بزرگ در رابطه با مسجدالاقصی، قدس شریف، غزه و فلسطین دور هم جمع شده‌ایم.

وی با اشاره معراج پیامبر(ص) در سال دهم هجری، این واقعه را دارای پیامی برای همه انسان‌ها دانست و اظهار داشت: پیامبر(ص) حجتی برای همه انسان‌هاست.

سلمان ندوی، اندیشمند هندی

این اندیشمند هندی در ادامه سخنان خود به نبرد ملت و مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز مردان بسیار شجاع و قهرمان برای نابودی صهیونیست‌ها به پا خواسته‌اند و به خواست خداوند پیروز خواهند شد.

وی خطاب به کشورهای عربی در منطقه تصریح کرد: شما یا باید در کنار نفاق و کفر و رژیم صهیونیستی بایستید یا باید در کنار مسلمانان و رزمندگان مقاومت قرار بگیرید.

ندوی افزود: این منطقه روزی قبرستان آمریکایی‌ها و امروز قبرستان صهیونیست‌ها خواهد شد و حماس، جهاد و مقاومت اسلامی به پیروزی دست خواهد یافت.

وی با تأکید بر این که صهیونیست‌ها در غزه شکست خورده‌اند، اظهار کرد: به همین دلیل است که آنها از زنان و کودکان انتقام می‌گیرند زیرا از شکست بزرگی که خورده‌اند، عصبانی هستند. ما از روز اول معجزات را دیدیم و حتما پیروزی نهایی ایجاد خواهد شد.

اندیشمند سوری: فلسطین الگوی آزادگان جهان شده است

شیخ محمد شریف صواف، مدیر مرکز آموزشی شیخ احمد کفتارو  نیز با حضور در همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز کودکان غزه به مردانی مقاوم تبدیل شده‌اند، چگونه شهادت می‌تواند امت اسلامی را از پلیدی‌ها پاک کند و چگونه می‌توان به غیرت انسانها امید بست؟ وقتی پیامبر(ص) از مجاهدین سخن می‌گوید، می‌فرماید، گروه‌های اسلامی در هر زمان یافت می‌شوند که در مسجد الاقصی و اطراف آن پایداری می‌کنند.

سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود

وی با بیان این مطلب افزود: امروز فلسطین تبدیل به یک الگو برای همه انسان‌های آزاده جهان شده است و مسئله‌ای است که همه انسان‌های آزاده جهان را درگیر کرده است.

شیخ صواف اظهار کرد: مردم غزه در طوفان الاقصی زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه مقاومت تقدیم کردند و شهادت را بر زندگی عادی ترجیح دادند. امروز مردم همه دنیا و آزادی‌خواهان جهان در حمایت از مردم فلسطین به میدان آمده‌اند و شعار الله اکبر سر می‌دهند علی‌رغم اینکه از فلسطین فاصله دارند اما روح و وجود آنها با فلسطین است.

اولین کنفرانس بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» صبح امروز یکشنبه، ۲۴ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران با حضور بیش از صد نفر از علمای برجسته جهان اسلام با هدف تبیین جهاد مردم غزه آغاز به کار کرد. سخنران ویژه این کنفرانس بین‌المللی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان بود.

شیخ خالد الملا: یمنی‌ها افتخاری برای جهان اسلام هستند

سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود

شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدانهای بشریم با طرح سؤالی گفت: رابطه ما مسلمانان با غزه چیست؟ فلسطین سرزمینی که درباره آن صحبت می‌کنیم جایگاه خاصی دارد؛ خداوند آن را مبارک گردانید، حضرت ابراهیم(ع) به آن سرزمین مهاجرت کرد، معراج پیامبر(ص) از آنجاست و از گذشته تا کنون پناهگاه مسلمانان بوده است و هرکسی در مسجدالاقصی نماز بخواند، از گناه پاک می‌شود‌. 

وی ادامه داد: در زمان معاصر امام راحل مسئله فلسطین را زنده کرد پس نباید در قبال آن بی‌طرف بود و باید در کنار آن باشیم. 

شیخ خالد الملا تصریح کرد: از ایستادگی و مقاومت و عزم و اراده مردم فلسطین قدردانی می‌کنیم.از کودکان غزه صحبت می‌کنیم؛ از ایستادگی و مقاومت آنان در سخت‌ترین شرایط و ضرباتی که به دشمنان وارد کردند. 

وی اضافه کرد: از مقاومت مردم عراق، سوریه و یمن و ...در حمایت از مردم غزه قدردانی می‌کنیم؛ یمنی‌ها افتخاری برای جهان اسلام هستند. 

رئیس جماعت اهل سنت عراق تصریح کرد: به فضل تلاشهای مقاومت، سرزمین فلسطین برای صهیونیستها نا امن شد و اگر مسلمانان با هم متحد بودند حتما رژیم صهیونیستی به طور کامل شکست خورده بود.

وی ادامه داد: امروز دروغ غربی‌ها که مدعی دموکراسی هستند رو شد؛ تظاهرات‌های متعددی که در حمایت از مردم‌غزه برپا شد، گواه این مدعاست. 

شیخ خالد الملا گفت: سه روز قبل از طوفان الاقصی در خدمت مقام معظم رهبری بودیم؛ ایشان با بصیرت و آینده‌نگری به علما گفتند، رژیم صهیونیستی حتما شکست خواهد خورد و قیام فلسطینی‌ها امروز بیشتر از هر زمان دیگری زنده است و پس از سه روز دیدیم فلسطینی‌‌ها در  طوفان الاقصی چه کردند.

 

انتهای پیام
captcha