استان گلستان بر ریل پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است
کد خبر: 4193732
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

استان گلستان بر ریل پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است

استاندار گلستان گفت: با پشتیبانی و حمایت رئیس جمهور، مجموعه دولت، همراهی مردم و مجموعه دلسوزان، استان گلستان بر ریل پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است.

زنگانه استاندار گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در مراسم تبیین دستاورد‌ها و تقدیر از عوامل برگزاری سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوا در گرگان برگزار شد، گفت: استان بر روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته و نرخ رشد اقتصادی در گلستان از منفی ۵ درصد در آغاز دولت سیزدهم در شرایط کنونی به بالای ۳ درصد رسیده است.

استاندار گفت: اعتبارات تملک دارایی گلستان در دولت سیزدهم از ۴ میلیارد تومان به بیش از ۱۶ میلیارد تومان افزایش داشته و این جایگاه نشان‌دهنده تحرک اجرای پروژه‌های عمرانی است.

وی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح شد و در نتیجه تلاش‌های انجام شده در این دولت، تعداد پروژه‌های نیمه تمام در گلستان از ۱۲۰۰ پروژه به کمتر از ۸۰۰ پروژه رسیده است.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف نظارتی دولت، بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها در استان وصول شده است.

وی توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی در گلستان را از اولویت‌های راهبردی دولت دانست و تأکید کرد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر منابع اعتباری و مالی بصورت عادلانه بین مناطق شهری و روستایی تقسیم شد وهمین شرایط توقف مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها را در پی داشت.

زنگانه افزود: استفاده بهینه از ظرفیت نیرو‌ها و مدیران بومی از اولویت‌های مهم در انتصابات است و براساس همین شرایط، حضور نیرو‌های بومی در مدیریت‌های استانی و ملی افزایش داشت.

وی گفت: در انتخابات اسفند ماه نامزد‌های تمام جریانات فکری و سیاسی فعال در استان حضور دارند و این شرایط نویدبخش یک انتخابات رقابتی است.

انتهای پیام
captcha