غافل از ظرفیت مهم نخبگان استان نباشیم
کد خبر: 4193729
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
سردار محمدرضا مهدوی:

غافل از ظرفیت مهم نخبگان استان نباشیم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: به نخبگان و مخترعان استان بها داده شود. نباید از این قشر مهم تأثیرگذار غافل شویم.

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی امروز ۲۳ دی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان گفت: سازمان بسیج علمی، در مجموعه بسیج سپاه جایگاه خاص ویژه‌ای دارد و وجود آن به عنوان نخ تسبیح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت عظیمی در عرصه علمی داریم، گفت: با اقداماتی که در عرصه علمی صورت گرفته است، هنوز ابتدای راه هستیم، ولی بسیج علمی از همه ظرفیت‌ها استفاده و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خوب عمل کرده است.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه در عرصه مدیریتی مشکل داریم، افزود: تا توسعه و پیشرفت اتفاق نیافتد، امید به وجود نمی‌آید و این امر نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دارد و لذا مراکز پژوهشی باید از این زاویه توجه کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه با همان بضاعتی که داشته‌ایم در همه مسائل پیش قدم بودیم، افزود: باید در کنار مراکز علمی، پژوهشی ظرفیت‌ها را شناسایی و به دنبال ارتقا باشیم.

سردار مهدوی افزود: مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به دنبال اتاق فکر و اندیشه‌ورزی است که همه مراکز علمی در این اتاق با برنامه‌ریزی درست به دنبال حل مسائل استان باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ما در دانشگاه چه میزان به دنبال نخبه‌پروری و شناخت استعدادها هستیم؟ و با اشاره به اینکه شناسایی و هدایت دانشجوی نخبه می‌تواند ما را در حل مشکلات حوزه مدیریتی هدایت کند، بیان کرد: دانشجوی نخبه ما در دانشگاه با هدایت مراکز پارک علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها می‌تواند، مشکل استان را حل کند.

سردار مهدوی بیان کرد: باید دانشجوی نخبه را به مراکز علمی و صنعتی هدایت کنیم، اما موانع زیادی بر سر راه این شخص نخبه گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این موانع می‌تواند در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تاثیر‌گذار باشد، تصریح‌ کرد: باید آسیب‌ها توسط فکر و اندیشه نخبه ما حل شود و این دلایل خاص خود را دارد و بیشتر این موضوع از مسائل مادی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: باید به نخبگان و مخترعان استان بها داده شود و به آن‌ها در همه عرصه‌ها اطمینان دهیم و اگر بخواهیم تاثیرگذاری در استان داشته باشیم باید از مسئله نخبگان غافل نشویم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری افزود: اگر بخواهیم بحث عمران، توسعه و پیشرفت را در استان و کشور فراهم کنیم، نیاز به یک انتخاب درست داریم و این نیازمند به احساس مسئولیت داشتن همه ما است.

سردار مهدوی بیان کرد: باید با تاکید بر توان خودمان و توجه به نخبگان مسائل را حل کنیم، چرا که نخبگان در بالا بردن مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات تاثیرگذار هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی یادآور شد: بالا بردن مشارکت عمومی در انتخابات موجب امنیت‌آفرینی و اقتدارآفرین است.

انتهای پیام
captcha