اعزام ۲۵۰ نفر از شاهرود به اردوی راهیان نور
کد خبر: 4193462
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

اعزام ۲۵۰ نفر از شاهرود به اردوی راهیان نور

مسئول اجرایی اردوی راهیان نور سپاه استان سمنان از اعزام ۲۵۰ نفر از شاهرود به اردوی راهیان نور هفت‌تپه برای هفتمین بار خبر داد.

اردوی راهیان نور

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه استان، کمیل قندهاری، مسئول اجرایی اردوی راهیان نور سپاه استان سمنان در سخنانی با بیان اینکه 25 دی سالروز شهادت قریب به 40 نفر از شهدای تدارک و پشتیبانی تیپ ۱۲ قائم(عج) استان در منطقه هفت‌تپه شهرستان شوش استان خوزستان است، گفت: هفت سال است که کاروان راهیان نور هفت‌تپه از شهرستان شاهرود که بیشترین شهید در این واقعه را داشته؛ در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خادم‌الحسین(ع) به این منطقه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز این کاروان در قالب شش دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۲۵۰ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم برای پاسداشت یاد و خاطره این شهدا از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه به منطقه هفت‌تپه اعزام می‌شوند.

قندهاری با اشاره به اینکه یادواره شهدای هفت‌تپه در مقتل این شهدا برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، قرار است یادبودی در مقتل این شهدا ایجاد شود تا یاد و نام این شهدای مظلوم در تاریخ استان سمنان و دفاع مقدس ماندگار شود.

به گفته وی در این اردو، علاوه بر برپایی یادواره شهدا و بازدید از برخی مناطق دفاع مقدس در استان خوزستان، شرکت‌کنندگان به زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ در شیراز، مزار سردار دل‌ها در کرمان و آیت‌الله صدوقی در یزد نیز مشرف خواهند شد.

مسئول اجرایی اردوی راهیان نور هفت‌تپه با تأکید بر اینکه هر سال استقبال از این اردوی راهیان نور مردمی بیشتر می‌شود، افزود: این نشان از اثرگذاری شهدا در جامعه و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

یادآور می‌شود، در واقعه ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ هواپیماهای دشمن بعثی عراق به تصور اینکه این مکان، مرکز تجمع و لجستیکی است، آن را بمباران کردند که در این فاجعه، قریب به ۴۰ نفر از آشپزان آشپزخانه که اکثراً پیرغلامان حسینی و مشغول پخت غذای گرم برای خط مقدم جبهه بودند، به خاک و خون کشیده شدند.

انتهای پیام
captcha