رشد ۳۰ درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل
کد خبر: 4193404
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

رشد ۳۰ درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مردم مومن استان اردبیل در ۹ ماهه سال‌جاری بیش از ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رشد ۳۰ درصدی پرداخت زکات در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، ۲۱ دی ماه در جلسه گردهمایی ائمه جمعه استان اردبیل که با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که این میزان زکات ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی در این استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: مردم مومن استان اردبیل بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره و بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز زکات واجب پرداخت کرده‌اند.

حسین‌نژاد یادآور شد: با توجه به شرایط خشکسالی و بروز سیل در برخی شهرستان‌های استان اردبیل، همچنان کشاورزان و مردم مومن استان زکات خود را به کمیته امداد پرداخت کردند تا بخشی از نیازمندی مددجویان برطرف شود.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha