جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه مظلومان عالم است
کد خبر: 4193121
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه مظلومان عالم است

معاون فرمانده محور حشدالشعبی در شمال عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت است و اصلاً نباید تصور کنیم که جمهوری اسلامی تنها مختص ایران است بلکه جمهوری اسلامی متعلق به همه‌ مظلومان عالم است.

ابومصطفی امامی، معاون فرمانده محور حشدالشعبی در شمال عراق

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، ابومصطفی امامی، معاون فرمانده محور حشدالشعبی در شمال عراق، روز گذشته، 19 دی‌ماه در همایش بین‌المللی مقاومت در دانشگاه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت است و نباید تصور کنیم که جمهوری اسلامی تنها مختص ایران است بلکه جمهوری اسلامی متعلق به همه‌ مظلومان عالم است.

وی ادامه داد: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، این جمله‌ امام خمینی(ره) را که فرموده بودند «انقلاب اسلامی حامی مستضعفان عالم است»، عملی کردند. جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و فرماندهی شهید سلیمانی، ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی مردم عراق را لبیک گفت.

امامی تأکید کرد: حاج قاسم تنها متعلق به ایران نیست چراکه همیشه در صحنه‌ نبرد، صحرا‌ها و بیابان‌های عراق را همچون کربلا نگاه می‌کرد و نیتش حمایت و دفاع از مظلومان عراق بود و مطمئن باشید اگر حاج قاسم نبود، داعش وارد کوچه‌های تهران می‌شد.

معاون فرمانده محور حشدالشعبی در شمال عراق یادآور شد: ما ترکمن‌های عراقی خود را مدیون ایران و به‌ویژه تبریز می‌دانیم و نه تنها از بعد نظامی، بلکه از ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی خدمات پزشکی نیز مدیون جمهوری اسلامی هستیم.

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این همایش اظهار کرد: مقابله‌ حق و باطل در ‌طول تاریخ وجود داشته اما ظهور و بروز واقعی آن بعد از بعثت پیامبر(ص) دیده شد ‌و در دوران ۲۳ ساله‌ پیامبری‌شان تحول عظیمی در جهان اسلام ایجاد شد.

وی ادامه داد: این دوره فراز و نشیب زیادی داشت و مقابله‌ حق و‌ باطل در شرایطی انجام شد که جبهه‌ حق بعد از رحلت پیامبر(ص) باید اتحاد خود را حفظ می‌کرد تا دچار مشکل نشود و اگر امروز گرفتاری‌هایی را در جای جای دنیا می‌بینیم، دلیل اصلی‌اش این است که نتوانستیم وحدت واقعی را بین مسلمانان ایجاد کنیم و اگر این وحدت تحقق می‌یافت، اکنون رژیم صهیونیستی هم وجود نداشت.

نصراله‌زاده خون‌ شهدای مقاومت را نتیجه‌بخش دانست و تأکید کرد: هیچ‌کدام از این خون‌ها هدر نخواهد رفت و اگر دشمن این چنین دیوانه‌وار جنایت می‌کند، بخاطر سراسیمگی است؛ چراکه روند کنونی را می‌بیند که زمانی مردم فلسطین سلاحی جز سنگ نداشتند ولی امروز تا این اندازه قوی شده است.

وی افزود: دشمن امروز می‌‌داند که روند پیروزی به نفع مسلمانان و جبهه‌ حق است و به‌همین دلیل دنبال فرار و نجات از این مخمصه است اما باید بداند که هیچ راه فراری ندارد و شکست خواهد خورد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطعاً روزی فراخواهد رسید که ظالمان، مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه‌ روزگار محو شده و مسلمانان مدینه‌ فاضله را تشکیل می‌دهند و شک نداریم که این روز دیر نیست و قطعاً روزی می‌رسد که هیچ اثری از ظالمان عالم نخواهد بود.

وی گفت: ما امروز به تک تک شهدای جبهه‌ مقاومت می‌بالیم که موفق شدند عزت و افتخار بیافرینند و جرثومه‌ ظلم و فساد را نابود کنند و اگر تفاله‌ای هم باقی‌مانده، توسط سراداران اسلام و سربازان گمنام امام زمان(عج) از روی زمین پاک خواهد شد.

انتهای پیام
captcha