یادواره شهید سرلشکر حاج قاسم میرحسینی در جزینک برگزار شد
کد خبر: 4193118
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

یادواره شهید سرلشکر حاج قاسم میرحسینی در جزینک برگزار شد

یادواره شهید سرلشکر حاج قاسم میرحسینی و شهدای والامقام عملیات کربلای ۵ و شهدای سیستان در گلزار شهدای شهر جزینک برگزار شد.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان، سه‌شنبه، 19دی‌ماه، با حضور در گلزار شهدای شهر جزینک در شمال سیستان‌وبلوچستان، در مراسم یادواره سردار شهید حاج قاسم میرحسینی شرکت کرد و ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا در بخشی از سخنان خود مطرح کرد: مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند: «من سیستان را به شهید میرحسینی می‌شناسم» و شهید بزرگوار حاج قاسم میرحسینی عَلَم، پرچم، نشان و تابلوی افتخار منطقه سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایت‌مدار این منطقه است که هستی خود را در راه دفاع از میهن اسلامی و دفاع از امام و ولی‌فقیه تقدیم کرد و با شهادت برای خود رستگاری کسب کرد.
 
آیت‌الله محامی افزود: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که خود صاحب مکتب و مالک اشتر مقام معظم رهبری بود تعابیر ویژه‌ای در خصوص شهید میرحسینی به کار برده‌اند و از شهید میرحسینی به عنوان مالک اشتر یاد می‌کرد و این نشان دهنده نقش ویژه شهید میرحسینی در عرصه دفاع مقدس بوده است.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ده‌ها و صدها میرحسینی دیگر فرزندان این مرز و بوم هستند و جان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرده‌اند که یادشان را گرامی می‌داریم، این‌گونه مراسم که یادواره شهداست باید برای ما هم دستاوردی داشته باشد زیرا شهدا بهره خود را برده‌اند و ما که در این مراسم دور هم جمع می‌شویم باید بهره ببریم و از شهدا بخواهیم که از سفره نعمت الهی برای ما هم بهره‌ای در نظر بگیرند و ما را از نورانیت، معنویت و شادمانی بهره‌مند کنند.
 
آیت‌الله محامی اظهار کرد: ما باید در همین دنیا از شهدا درس بگیریم و طبق تأکید مقام معظم رهبری وصیت نامه شهدا را بخوانیم و از آن درس بگیریم زیرا این شهدا راه عرفان و معرفت الهی را یک شبه طی کرده‌اند و به مقامات عالیه رسیده‌اند، سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در وصیت‌نامه خود بر دل بریدن از دنیا و تعلقات دنیایی تأکید دارد و به مادر، پدر، برادران و همسرش می‌گوید و عذرخواهم که نتوانستم به درستی حق شما را ادا کنم اما وظیفه و مسئولیت بزرگتر و سنگین‌تری داشتم و در اوج عاطفه از خانواده و عزیزان خود دل می‌برد و فکر، هدف و آرمان بالاتری را می‌بیند که از همه تعلقات دنیوی دل می‌برد و هستی خود را در کف دست گرفته و برای تحقق آن هدف و آرمان بزرگ تلاش می‌کند.
 
وی گفت: ما هم باید این درس را بگیریم و ببینیم اگر شهید حاج قاسم میرحسینی و سایر شهدای منطقه سیستان امروز در میان ما بودند چه می‌کردند و طبعاً سزاوارتر از همه خودشان بودند که به وصیت‌نامه خود عمل کنند و اگر تأکید می‌کردند پشت سر امام خود بمانید خودشان عمل می‌کردند و در این راه شهید شدند و در مقام عمل نشان دادند که در این راه ثابت قدم هستند.
 
امام جمعه زاهدان افزود: وضعیت فرهنگی امروز ما در کشور، استان سیستان‌وبلوچستان و منطقه سیستان چگونه است و چه مقدار با دوران انقلاب و دفاع مقدس فرق کرده و آیا از تهاجم فرهنگی دشمن تأثیر پذیرفته‌ایم  و اگر این شهدا در شرایط کنونی بودند در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار می‌گرفتند.
 
آیت‌الله محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «دشمن جنگ ترکیبی علیه ما آغاز کرده» و اگر این شهدا حضور داشتند در جبهه جنگ ترکیبی حاضر می‌شدند تا در برابر تهاجم‌های همه جانبه دشمن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گام بردارند و مقاومت کنند و اجازه پیش‌روی به دشمن ندهند.
 
وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین صادر می‌کند این عزیزان در جبهه جهاد تبیین سرداری و سربازی می کردند زیرا شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند کم نیست و بوق های استکباری همواره آرمان و کشور ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند و ذهن جوان و نوجوان ما را آلوده می‌کنند و این یک جبهه فراگیرتر از جبهه نظامی و اقتصادی است.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر شهید میرحسینی و همرزمان شهیدش بودند امروز برای حفظ این تنگه احد چه می‌کردند و حفظ این تنگه احد نیاز به عملیات‌های نظامی، انتظامی و امنیتی دارد اما فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری و پایداری مردم ولایت‌مدار سیستان را می‌خواهد.
 
آیت‌الله محامی تصریح کرد: اگر شهید حاج قاسم میرحسینی و یاران شهیدش بودند اجازه می‌دادند که جمع زیادی بدون هویت ایرانی در اینجا بمانند؟ و آیا اجازه می‌دادند کسانی شناسنامه‌های مردگان خود را باطل نکرده و به غاصبان شناسنامه بدهند؟ و آیا اجازه می‌دادند مسئول نامسئولی با گواهی‌های غلط فرزندان غیر ایرانی را به عنوان فرزندان ایرانی معرفی کنند و شناسنامه بگیرند و امنیت منطقه را خدشه دار کنند.
 
وی اظهار کرد: اگر شهید میرحسینی و یارانش بودند آیا اجازه می‌دادند که وضعیت اقتصادی منطقه این گونه باشد و اگر می‌گویند آب نداریم و باران نیامده است و همسایه حقابه را نداده اما به آخر خط نرسیده‌ایم و این سرزمین پر از ظرفیت است و باید عقل و تدبیر به خرج دهیم و از فرصت سایر اشتغال‌ها استفاده کنیم و باید مثل زمان جنگ که در مناطق مرزی هر کجا می‌رفتیم بسیجی‌ها فعالیت می‌کردند باید در جای جای منطقه سیستان هم یک پایگاه اقتصادی و اشتغال آفرینی باشد و در هر قسمت آن جمعی به صورت بسیجی وار برای حفظ منطقه، رشد اقتصادی و بهروزی مردم‌ تلاش کنند.
انتهای پیام
captcha