یادواره ملی شهدای روستای نیارق اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4193014
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

یادواره ملی شهدای روستای نیارق اردبیل برگزار شد

به‌مناسبت سالروز قیام خونین مردم غیور روستای نیارق شهرستان نمین در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۵۷، یادواره شهدای والامقام این روستا با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌ فقیه در استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

یادواره ملی شهدای روستای نیارقبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل، به‌مناسبت سالروز قیام خونین مردم غیور روستای نیارق شهرستان نمین در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۵۷ بر علیه رژیم طاغوت، یادواره ملی شهدای والامقام این روستا در مسجد صاحب‌الزمان(عج) و با حضور پرشور اهالی نیارق و روستا‌های هم‌جوار و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

خیرمقدم‌گویی توسط سردار محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، سخنرانی آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اجرای مداحی و شعرخوانی از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

در انتهای برنامه از کتاب خاطرات عباس عبدالله‌زاده، آزاده ۴۰٪ گرانقدر شهرستان نمین که قریب به هفت سال در اسارت دشمن بعثی عراق بود با عنوان «اتو کشیده» به قلم آقایان احد پیشگر و حسین افسری توسط آیت‌الله عاملی رونمایی شد.

یادآور می‌شود، در جریان تظاهرات مردم روستای نیارق در ۱۸ دی‌ماه سال ۵۷ بر اثر تیراندازی دژخیمان رژیم ستم‌شاهی، پنج نفر از اهالی روستا از جمله دو زن به شهادت رسیدند. همچنین دو نفر از اهالی نیارق در جریان مبارزات علیه رژیم طاغوت در ۲۳ بهمن ۵۷ در شهر اردبیل بر اثر تیراندازی مأموران ژاندارمری و شهربانی شربت شهادت نوشیدند.

روستای نیارق در دوران جنگ تحمیلی نیز تعداد 20 شهید گلگون‌کفن تقدیم میهن اسلامی کرده است.

انتهای پیام
captcha