محکومیت حادثه تروریستی کرمان از سوی انجمن دوستی ایران و استرالیا
کد خبر: 4192764
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

محکومیت حادثه تروریستی کرمان از سوی انجمن دوستی ایران و استرالیا

انجمن دوستی ایران و استرالیا با صدور پیامی، حادثه تروریستی کرمان را محکوم و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی و همبستگی کرد.

به گزارش ایکنا، انجمن دوستی ایران و استرالیا در پیامی، حادثه تروریستی در کرمان را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از هموطنان شد تسلیت گفت. 
متن این پیام که نسخه‌ای از آن به ایکنا ارسال شده چنین است: 

ما اعضای انجمن دوستی استرالیا و ایران با اندوه، نگرانی و محکومیت عمیق این نامه سرگشاده را در واکنش به حمله تروریستی اخیر در کرمان که جان جمعی از مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان را  گرفته است، می‌نویسیم. 
هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان به ویژه آسیب‌پذیرترین افراد جامعه، در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی که خود در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، نقض فاحش اصول حفظ کرامت انسانی و تقدس زندگی است.
در مواجهه با چنین فاجعه‌ای، ما این اقدام خشونت‌آمیز را یک‌صدا محکوم و همبستگی کامل خود را با قربانیان و خانواده‌های آنها ابراز می‌کنیم. قلب ما همراه با کسانی است که عزیزان خود را از دست داده‌اند و عمیق‌ترین تسلیت خود را در این دوران غم‌انگیز غیرقابل تصور به آنها ابراز می‌کنیم.
همزمان با سوگواری از دست دادن جان ده‌ها انسان بیگناه، از دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در سراسر جهان می‌خواهیم تا تلاش‌های خود را در پیشگیری و مبارزه با تروریسم مضاعف کنند. ما باید به طور جمعی برای ایجاد جهانی تلاش کنیم که در آن حقوق و امنیت هر فرد، صرف نظر از جنسیت، سن یا پیشینه، مورد احترام و محافظت قرار گیرد.
بگذارید این نامه به عنوان گواهی بر تعهد مشترک ما به صلح، عدالت و حمایت از حقوق و آزادی‌های اساسی باشد که ما را به عنوان یک جامعه جهانی به هم پیوند می‌دهد.

 انفجارهای تروریستی چهارشنبه گذشته در کرمان که منجر به شهادت ده‌ها هموطن شد، با واکنش و محکومیت گسترده از سوی شخصیت‌های کشورهای مختلف همراه شده است. دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند و نروژ نیز ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند. دولت‌های عراق، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه هم این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند و محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha