یادواره شهدای «سرآبیز» باشت برگزار شد
کد خبر: 4192760
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

یادواره شهدای «سرآبیز» باشت برگزار شد

یادواره ۵ شهید روستای سرآبیز در شهرستان باشت با حضور مردم و مسئولان در مدرسه شهید رجایی بخش مرکزی برگزار شد.

یادواره شهدای سرآبیز با حضور مردم  و مسئولان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای، امام جمعه شهرستان باشت شامگاه، 17 دی‌ماه در یادواره شهدای روستای سرآبیز شهرستان باشت، با اشاره به اینکه عزت اسلام از برکت خون شهیدان است، اظهار کرد: امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و هدف از یادواره شهدا زنده نگه‌داشتن یاد آنها و پیمودن راه آنهاست و با این عمل می‌توان مانع تسخیر روح جوانان شد.

وی افزود: هدف از یادواره شهدا زنده نگه‌داشتن یاد آن‌ها و پیمودن راه آنهاست و همانطور که بیگانگان می‌خواهند با برنامه‌های مختلف و در فضای مجازی بر روی جوانان تأثیر بگذارند ما نیز باید با برگزاری یادواره‌ها یاد شهدا را زنده نگه داریم.

امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به این مطلب که امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اضافه کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا نه تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؛ لذا با برگزاری این مراسم آنان را به نسل‌های جوان معرفی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم در خصوص چگونه برگزار شدن یادواره‌های شهدا، یادآور شد: عزت امروز اسلام از برکت خون شهیدان است؛ لذا مراسم‌ها باید به گونه‌ای برگزار شوند که لایق مقام والای شهدا باشند.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و از رسالت‌های مهم بسیج محسوب می‌شود، تصریح کرد: وظیفه داریم تا از طرق مختلف ترویج دهنده فرهنگ شهادت باشیم و با عناوین مختلف با برگزاری محافل و مراسم یادواره شهدا، ایثارگری‌های جهادگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنیم.

امام جمعه شهرستان باشت گفت: همه ما برای ادامه راه پر افتخار شهدا وظیفه داریم و حداقل کاری که باید انجام شود برگزاری همین یادواره‌ها و زنده نگه‌‌داشتن نام و یاد شهداست.باید راه شهدا را ادامه دهیم و معرفت، بصیرت، ولایتمداری، روحیه جهاد و تلاش در راه خدا و ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها را در خود ایجاد کرده و به نسل بعد منتقل کنیم و خانواده شهدا در این جهت باید علمدار باشند.

انتهای پیام
captcha