سردار سلیمانی جبهه‌های مقاومت را برای آزادی فلسطین در ساعت صفر آماده کرد + فیلم
کد خبر: 4192719
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مقام فلسطینی در وبینار بین‌المللی ایکنا:

سردار سلیمانی جبهه‌های مقاومت را برای آزادی فلسطین در ساعت صفر آماده کرد + فیلم

محفوظ منور، از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت: سردار سلیمانی دفاع از فلسطین را مسئولیت و وظیفه خود می‌دانست و معتقد بود باید در کنار برادران خود در لبنان، سوریه، عراق و یمن باشد. وی در راه متحد کردن جبهه‌ها تلاش می‌کرد تا همه جبهه‌ها در ساعت صفر برای آزادی فلسطین و قدس آماده باشند.

به گزارش ایکنا، همزمان با گرامیداشت ایام سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید، ابومهدی المهندس و همرزمانشان و هفته مقاومت، وبینار بین‌المللی «جهانی شدن مقاومت؛ دستاورد مکتب سلیمانی» امروز دوشنبه، ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۱ صبح از طریق پخش زنده آپارات ایکنا برگزار شد.

«نقش شهید سلیمانی در احیای جبهه مقاومت و تبدیل آن به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی» و «تأثیر سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی بر ایجاد تغییر در نظم موجود جهانی و گذار به نظم نوین جهانی» دو محور اصلی این وبینار بودند.

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) مهمان ویژه در این وبینار بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا در پاسخ به سؤالات مجری به ایراد مطالبی پرداخت.

در ادامه سخنرانان خارجی؛ ابوسامر موسی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، شیخ غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان؛ مهند نجم عبدالعقابی، مدیر روابط عمومی حشدالشعبی در عراق و ابو وسام محفوظ منور، مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند که ویدئوی آن با زیرنویس فارسی تقدیم مخاطبان برنامه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


مشروح سخنرانی محفوظ منور، از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان دومین سخنران حاضر در بخش مجازی این نشست از این قرار است:

امروز می‌خواهم از شهید قاسم سلیمانی در چهارمین سالگرد شهادتش و همراه و یار او، ابومهدی المهندس بگویم. از سلیمانی که فرمانده‌ای استثنایی بود سخن می‌گوییم. او فرماندهی بود که همزمان یک سرباز و یک رهبر بود.

او در عین حال که فرمانده بود برای رزمندگان همچون برادری بزرگ و گاه همچون پدر آنها بود.

این ویژگی‌ها از شهید سلیمانی، فرمانده‌ای متواضع ساخت که وقتی با سربازان و فرماندهان خود سخن می‌گفت کلام او از زبان فرماندهی جاری می‌شد که نسبت به رزمندگان خود احساس مسئولیت می‌کرد.

او در هنگام خطر آنها را ترک نمی‌کرد او بنا را بر این می‌گذاشت که حتما در عملیات‌ها پیروز خواهد شد. آنچه این فرمانده را از دیگران متمایز می‌کرد این بود که او شکست را نمی‌شناخت. معتقد بود هر کاری سختی‌هایی دارد و هر کاری ممکن است ناموفق یا موفق باشد اما مهم این است که از ناکامی‌ها درس بگیریم و به سوی موفقیت پیش برویم.

شهید قاسم سلیمانی آنچه را که می‌خواست می‌شناخت از زمانی که جوان بود و در دهه 80 قرن گذشته میلادی در دفاع مقدس شرکت داشت می‌دانست مسئولیت و وظیفه بزرگی همراه با برادران و دوستانش دارد.

وقتی زمان آن رسید که او سرباز راه قدس باشد و در میدان‌های جنگ علیه صهیونیست‌ها مستقیماً حاضر باشد، او در همه جا در لبنان، سوریه و فلسطین با قلب، عقل و وجدانش و عملش حاضر بود. عمل و کار مداومی که حتی یک روز هم از آن احساس خستگی یا ملال نمی‌کرد بلکه همیشه وقتی از جنگ خارج می‌شد می‌گفت «مرگ نمی‌آید مگر اینکه ما از شهدا باشیم که در این جنگ یا جنگ دیگری شهید شویم.»

وقتی رهبر و فرمانده این صفات را داشته باشد، اینگونه کار می‌کند و آرزو می‌کند که همراه با برادران شهیدش باشد این نشان می‌دهد که به کاری که می‌کرد و به موضوعی که از آن دفاع می‌کرد و در آن مشارکت می‌کرد ایمان داشت.

او در قلب همه فلسطینیان بویژه نیروهای مقاومت بود که لحظه به لحظه با آنها زندگی می‌کرد. او برنامه‌های زیادی برای رسیدن به قدس طراحی کرده بود و برای برادرانش در محور مقاومت همه لوازم و ملزومات جنگ را تهیه می‌کرد.

مسئله سلاح مطرح نبود بلکه مسئله اراده بود که وجود داشت. اراده او و برادرانش در جبهه مقاومت و همه برادرانی که بر همین روش کار می‌کردند. اراده اصل است همراه با ایمان به خداوند عزوجل و حقانیت مسیری که در آن گام برمی‌داریم.  

از این نظر شهید قاسم سلیمانی متمایز بود زیرا او همه این صفات را با هم داشت. در همه جنگ‌هایی که در آن شرکت داشت اینچنین بود. چه جنگ‌هایی که به پیروزی می‌رسید و چه جایی که موفق نمی‌شد. این از ویژگی‌های یک فرمانده موفق است. نمی‌توان همیشه از پیروزی سخن گفت. نباید ناکامی‌ها انسان را ناامید کند بلکه برعکس همه اشتباه می‌کنند یا نقشه‌های مشخصی دارند اما به شکل کامل و صددرصد موفق نمی‌شوند و ما از این ویژگی استفاده می‌کنیم و این کاری بود که فرمانده شهید قاسم سلیمانی می‌کرد.

شهید سلیمانی در ارتباط خود با مقاومت فلسطین بویژه در زمانی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه وقتی در رأس سپاه قدس بود نقش مهمی داشت. او احساس می‌کرد در جای درستی است به خاطر عشقی که به فلسطین و به قدس داشت و چون می‌دانست که همه مردم ایران چه در رهبری و حکومت و چه مردم عادی همین مسیر را می‌پیمایند و آرزو می‌کنند که همه آنها در راه قدس گام بردارند. به همین دلیل بود که قاسم سلیمانی این مسیر را مسئولیت کل جمهوری اسلامی ایران می‌دانست.

از رهبر معظم او، آیت الله سیدعلی خامنه‌ای تا همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران و برادرانش در سپاه همه به این امر ایمان دارند و این وظیفه را که به آنها سپرده شده باور دارند.

برادران او گاه درباره جزئیات با او بحث می‌کردند و گاه فکر می‌کردند آن کار جزء وظیفه آنها نیست اما او معتقد بود که مسئولیت بر دوش او و وظیفه اوست که به آن کارها بپردازد و آن جزئیات بخشی از وظیفه بود. او باید در کنار برادران خود در لبنان، سوریه، عراق و یمن باشد. وی در راه متحد کردن جبهه‌ها تلاش می‌کرد و اینکه همه جبهه‌ها در ساعت صفر برای آزادی فلسطین و قدس آماده باشند.

برای همین ما در مقاومت فلسطین و جهاد اسلامی احساس می‌کنیم فرمانده و برادری بزرگ و عزیز و پدری مهربان را از دست دادیم.

اما خوشحالی ما این است که راهی که شهید قاسم سلیمانی ترسیم کرد همچنان وجود دارد و حاضر است و کسانی که پیرامون او بودند این مسیر را ادامه می‌دهند. چند روز قبل سید رضی موسوی به شهادت رسید که به دیدار برادر شهید خود قاسم سلیمانی شتافت. 

همچنین در گروه‌های مقاومت کسانی که در کنار شهید سلیمانی بودند امروز همین مسیر را طی می‌کنند و مسیری که برای این راه طراحی شده هم برقرار است و آنچه از جنایات اسرائیل علیه نوار غزه شاهدیم و آنچه مقاومت در نوار غزه و در کرانه باختری انجام می‌دهد و آنچه نیروهای مقاومت در لبنان، عراق و یمن عزیز انجام می‌دهند تأکیدی بر این است که همه برنامه‌های محور مقاومت از شهید سلیمانی و برادران اوست که رهبری مقاومت را در دست دارند. امروز این برنامه‌ها علیه این رژیم جنایتکار اجرا می‌شود رژیمی که غرب از آن شدیداً حمایت می‌کند زیرا می‌دانند از هفتم اکتبر در مسیر نابودی قرار گرفته حتی اگر پیمان ناتو با همه ناوهای خود در منطقه حضور داشته باشد.

سلیمانی در بهشت برین شادمان است زیرا برادران خود را در محور مقاومت می‌بیند که امروز چه می‌کنند و چگونه می‌جنگند و با دشمن جهاد می‌کنند و چگونه نه تنها فقط نقشه‌های اشغالگران اسرائیلی را باطل می‌کنند بلکه نقشه‌های نظام غرب و در رأس آنها ایالات متحده را از طریق بازپس‌گیری تسلط بر منطقه با شکست مواجه می‌کنند.

این مقاومت در غزه و جنوب لبنان و یمن و عراق یک پروژه بزرگ را شکست داده است که دائما شهید سلیمانی نسبت به آن هشدار می‌داد امروز به شهید قاسم سلیمانی می‌گوییم برادران و همراهانت همان راه تو را ادامه می‌دهند تا به هدفی برسند که برای آن مجهز شده‌اند و مقاومت ادامه دارد.

ما همچنان ایستاده‌ایم زیرا از صبح هفتم اکتبر تا امروز هر چه قبل از آن بوده تغییر کرده است. ما به‌زودی در کنار گلدسته‌های قدس و مسجدالاقصی خواهیم بود  و کسانی را که پیرامون مسجد الاقصی طواف می‌کنند خواهیم دید و روح تو و شهید ابومهدی المهندس و همه کسانی که در این مسیر قدس و فلسطین بودند گرد مسجد الاقصی طواف خواهد کرد. قاسم سلیمانی! خداوند تو و همه شهدای راه قدس و فلسطین و آزادی امت اسلامی را مورد رحمت خود قرار دهد.

روح انگیز انوشی

انتهای پیام
captcha